اختلاف در آمریکا نفت را پایین کشید

بازار نفت امروز چهارشنبه شاهد کاهش قیمت این کالای استراتژیک بود.

به گزارش صدای بورس، اقدام ترامپ برای توقف مذاکرات کنگره بر سر ارائه چهارمین بسته محرک اقتصادی و کمک مالی به اقتصاد بحران‌زده آمریکا در کنار افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت خام این کشور از جمله دلایل اصلی کاهش قیمت نفت بوده‌اند.

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) با بیش از ۲.۸ درصد معادل یک دلار و ۱۵ سنت کاهش به ۳۹ دلار و ۵۲ سنت رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز ۲.۳۲ درصد معادل ۹۹ سنت افت کرد و به قیمت ۴۱ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. همچنین قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر با حدود یک درصد معادل ۱۸ دلار و ۴۰ سنت کاهش به ۱۸۹۰ دلار رسید.

در همین حال، داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام این کشور برای نخستین بار طی یک ماه اخیر، در هفته گذشته ۹۵۱ هزار بشکه افزایش داشته است. با وجود این، روند نزولی قیمت نفت با اعمال محدودیت در سمت عرضه متوقف شد.

به گفته منابع آگاه، به دلیل نزدیک شدن توفان گرمسیری دلتا به میادین نفتی آمریکا در خلیج مکزیک، شرکت‌های نفتی تولید فراساحلی را متوقف و کارگران را به خشکی منتقل کردند. این توفان ۲۹.۲ درصد از تولید نفت خام در خلیج مکزیک را که معادل ۱۷ درصد کل تولید نفت خام آمریکاست، متوقف کرده است.

منبع: رویترز و بلومبرگ

کد خبر 418326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =