۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
محرک اقتصادی جدید به کما رفت

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به دلیل ابتلا به کرونا همچنان تحت درمان است، به طور ناگهانی مذاکره با دموکرات‌ها بر سر ارائه یک بسته محرک اقتصادی و حمایتی جدید را متوقف کرد.

به گزارش صدای بورس، این اقدام ترامپ با انتقاد شدید رقیب انتخاباتی وی روبه‌رو شد. جو بایدن گفت: ترامپ به آمریکا پشت کرده و مردم را در میانه بیماری کرونا تنها گذاشته است.

توئیت ترامپ درباره توقف مذاکرات با واکنش منفی وال استریت مواجه شد. در معاملات دیروز این بازار، هر سه شاخص مهم وال استریت بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافتند. به گفته کارشناسان، رشد وال استریت یکی از عوامل موفقیت ترامپ در انتخابات به شمار می‌رود اما با این اقدام، ضربه بزرگی به تلاش‌های جمهوریخواهان و شخص رئیس جمهور وارد می‌شود.

پس از انتشار این خبر، علاوه بر جو بایدن دموکرات، تعدادی از دموکرات‌ها و جمهوریخواهان کنگره نیز ترامپ را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و اعلام کردند: در همه‌گیری بیماری کرونا که به نابودی میلیون‌ها شغل منجر شده و از نظر تعداد مبتلایان و کشته‌شدگان، آمریکا را در صدر کشورهای جهان قرار داده است، مردم بیش از پیش به کمک نیاز دارند.

بایدن در پیامی توئیتری در پاسخ به اقدام ترامپ نوشت: رئیس جمهور به شما مردم پشت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در یک مجموعه توئیت از کنگره خواست تا هر چه زودتر ۲۵ میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی، ۱۳۵ میلیارد دلار برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک و ۱۲۰۰ میلیارد دلار برای پرداخت نقدی به مردم تصویب کنند. ترامپ توئیت کرد: آماده‌ام هر چه زودتر این مصوبه را امضا کنم.

در حال حاضر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حمایت از بایدن به ۵۲ درصد و حمایت از ترامپ به ۴۰ درصد رسیده است. هرچند به گفته تحلیلگران، هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

منبع: رویترز

کد خبر 418307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =