مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۱۵)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱۵مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

‌ به گزارش صدای بورس،‌ شاخص کل بورس تهران امروز با افزایش ۲۴ هزار واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید. افزایش شاخص کل بازار سرمایه در روز جاری بر روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و باعث شد ارزش این سهام نسبت به دیروز کمی افزایش پیدا کند. ارزانی طلای جهانی ارزان و گرانی نفت از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

۱- تحولات بازار سکه و دلار 

۲- قیمت سکه در ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز در بازار آزاد تهران ۱۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

۳-ارزش سهام عدالت (۱۵ مهر ۹۹)
در جریان معاملات بازار سهام، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به به رقم ۱۳ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۱۳۳تومان رسید.

۴- راه دراز ستاره خلیج فارس تا بورسی شدن
 خبر بورسی شدن ستاره خلیج فارس در حالی رسانه ای شد که این شرکت هنوز برای حضور در بورس راه‌درازی در پیش دارد. این خبر توسط شرکت ستاره خلیج فارس تکذیب شد و دلیل آن زیان ده بودن این شرکت به خاطر وام های کلان بر منبای یورو است. سهامداران خرد باید بدانند درصورت بورسی شدن این شرکت، سهام آن با زیان همراه است.

۵- واکنش بازارهای سهام آسیا به مرخص شدن ترامپ
بازارهای سهام آسیا در واکنش به مرخص شدن رئیس جمهور آمریکا از بیمارستان و احتمال تصویب بسته حمایتی جدید به بالاترین سطح طی بیش از دو هفته گذشته رسیدند به طوری که شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه بیش از ۱.۲ درصد رشد کرد. در ادامه، بازارهای اروپایی نیز سبزپوش شدند. به گفته تحلیلگران، تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا، واکنش مثبت بازارها را در پی خواهد داشت.


۶- امروز طلای جهانی ارزان و نفت گران شد
امروز قیمت طلا کاهش و قیمت نفت خام افزایش یافت. تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا به کمتر از ۱۹۲۰ دلار در هر اونس رسید. اما نفت سبک آمریکا به بالای ۴۰ دلار و نفت برنت هم به بیش از ۴۲ دلار در هربشکه افزایش یافت. کارشناسان علت افت قیمت طلا را افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بهبود اوضاع بر اثر ارائه بسته محرک مالی جدید و مهمترین دلیل افزایش قیمت نفت خام را هم تعطیل شدن ۶ میدان نفت و گاز فراساحلی در نروژ می‌دانند.

۷- افزایش ارزش دارا یکم در ۱۵ مهرماه
در روز جاری در بازار سرمایه ارزش صندوق واسطه‌گری مالی یکم  - سهام دارا یکم با افزایش قیمتی نسبت به روز گذشته و معادل ۷.۴۵ درصدی رشد کرد و قیمت پایانی این نماد برای معامله روز بعد با ۲۲۰.۸۰۰ ریال به کار خود پایان داد.

۹- رشد پالایش یکم در ۱۵ مهر ۹۹
 ارزش روز پالایشی یکم نیز تحت تاثیر روند افزایشی بازار، کمی رشد کرد و در پایان ساعت معاملات به رقم ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۷۵۴ تومان رسید.

۱۰- اختلال در فرابورس
روح الله دهقان  مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری  بورس تهران  در  در رابطه با اختلال فرابورس گفت: برای سامانه مرکزی معاملات فرابورس مشکل به وجود آمده است و این اختلال در دست بررسی قرار دارد.نقص فنی امروز سامانه ، مورد و مشکل جدیدی بوده که در گذشته وجود نداشته است.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، صرافی بانک ملی، اتحادیه صرافان طلا و جواهر، باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 418243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =