شناسایی سود در ذوب آهن، افزایش سرمایه هم در راه است

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از خروج از زیان انباشته و اعلام سود تا پایان سال ، برنامه افزایش سرمایه و ارتقا نماد از فرابورس به بورس و تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی خبر داد.

به گزارش صدای بورس،  منصور یزدی زاده در مورد آخرین وضعیت فروش ذوب آهن اصفهان گفت: در ۶ ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۷.۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد فروش محقق شده و با این روند قطعا تا پایان سال جاری از زیان انباشته خارج و به سودآوری می رسد.
وی با اشاره به اینکه با خروج از زیان دهی شرایط ارتقای نماد ذوب از فرابورس به بورس طی سال آینده فراهم خواهد شد، گفت:  تحقق این رویداد ،  حمایت از سهام نیز با توجه به اثر سهم بر شاخص افزایش خواهد یافت.

فروشندگان متضرر می شوند
این مقام مسئول درباره برنامه های حمایتی ذوب آهن تاکید کرد: درحال حاضر  صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه با انتشار ۴۰ میلیون اوراق تبعی ذوب آهن اصفهان با قیمت اعمال ۷۳۳ تومانی ۲۴ اسفند سال جاری ، دورنمای مثبتی را به بازارسرمایه انعکاس داد.
وی فروش دارایی کمتر از ارزش ذاتی سهم را قطعا به زیان سهامداران دانست و گفت: ذوب در تدارک برنامه افزایش سرمایه است.

افزایش سرمایه در جریان است
به گفته یزدی زاده افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران در جریان و در مرحله بررسی حسابرس و بازرس قانونی است و بزودی نهایی و در کدال افشا می شود تا با دریافت مجوز سازمان بورس و برگزاری مجمع فوق العاده ، بهبود ساختار مالی شرکت و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت افزایش تولید در سال آتی فراهم شود .

تاسیس صندوق بازارگردان
وی تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی را از دیگر اقدامات موثر این شرکت دانست و توضیح داد: موافقت اصولی تاسیس صندوق بازارگردانی ذوب آهن از سازمان بورس دریافت شده تا برنامه تقویت منابع مالی این صندوق جهت حمایت از سهام شرکت محقق شود . همچنین مذاکراتی با سهامداران عمده شرکت شده  تا با بازارگردانی سهام به ایجاد ثبات و تعادل در معاملات کمک کنند.

انتشار اوراق خزانه 
یزدی زاده از احتمال ورود ذوب آهن برای خرید سهام خزانه خبر داد و افزود: پس از انجام افزایش سرمایه در خصوص ظرفیت های ناشی از سهام خزانه نیز تصمیم گیری خواهد شد. با این اوصاف تا زمانی که سرمایه گذاران ، قادر به حفظ سهام بوده و اسیر رفتار هیجان های مقطعی نشوند هیچ گونه ضرر و زیانی متوجه آنها نیست . چرا که قطعا شرایط و هیجان های فعلی نیز گذرا خواهد بود و رشد شرکت های بنیادی ادامه خواهد یافت .

کد خبر 417935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =