«وصندوق» سهم قابل اطمینانی در بازار سرمایه

حسینی، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: «وصندوق» سهم قابل اطمینانی در بازار سرمایه است و سود پایداری خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، امیرعباس حسینی در نشست اعضای هیات مدیره این هلدینگ اظهار داشت: نمی‌خواهیم سوددهی «وصندوق» مقطعی باشد. هدف اصلی ما حداکثرسازی منافع ذینفعان است و به همین دلیل، از نمایندگان خود در دو حوزه سازمان و عملکرد، نتایجی را انتظار داریم و این نتایج را پایش می‌کنیم.

حسینی با تحلیل وضعیت اقتصاد ایران از چهار بعد ریشه‌ای، فرایندی، رخدادی و رفتاری، به تبیین وضعیت «وصندوق» در بازار سهام پرداخت و گفت: بررسی‌های تخصصی نشان می‌دهد «وصندوق» در وضعیت بازار باثبات رفتار می‌کند و سهم قابل اطمینانی در بازار سرمایه محسوب می‌شود. برای تضمین آینده و پایداری سود وصندوق، هم در حوزه تکنولوژی و هم در توسعه فرایندها، سیاست نقش‌آفرینی موثرتر را در شرکت‌های زیرمجموعه پیش می‌بریم.

وی با اشاره به چارچوب‌های ماموریتی هلدینگ صباانرژی گفت: چارچوب‌های ماموریتی هلدینگ انرژی بر شفاف‌سازی فرایندها، معیارهای ارزیابی، هم‌افزایی درون شبکه‌ای و توسعه سبد دارایی‌ها مبتنی بر آینده‌پژوهی کسب‌وکار استوار است. بر این اساس، ما در همه حوزه‌ها، از استراتژی، تصمیم‌گیری و عملکرد، در شرکت‌های تحت نفوذ خود، از موضع هلدینگ‌داری و مدیریت والدینی به‌صورت تاثیرگذار دخالت می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با اشاره به پایش و تعیین معیارهای ارزیابی در مدیریت شرکت توسط سامانه‌های مختلف، گفت: ما با راه‌اندازی سیستم‌های مبتنی بر داشبورد مدیریتی و ایجاد دفتر PMO، بر عملکرد بخش‌های مختلف نظارت می‌کنیم. راهبردهای اعمال مدیریتی ما از طریق تعامل با ذینفعان مجموعه، چابک‌سازی فرایندهای مدیریتی، بهبود ترکیب اعضای هیئت مدیره به سمت تخصصی شدن‌ جایگاه‌ها و نظارت بر عملکرد هیئت مدیره اعمال می‌شود.

حسینی تاکید کرد: اعضای هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صباانرژی موظف‌اند به حوزه فعالیت شرکت متبوع خود تسلط داشته باشند. هلدینگ نیز، برای افزایش تسلط آنان در حوزه شناخت کسب‌وکار، برنامه‌های آموزشی طراحی کرده که افراد مکلفند در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند و دانش خودشان را ارتقا بدهند.

وی با بیان اینکه اثرات عملکرد نمایندگان ما در شرکت‌های دارای نفوذ مدیریتی، روی آینده ذینفعان ما تاثیر بسیاری می‌گذارد، گفت: اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها موظف‌اند، تصمیمات مهم و استراتژیک را به هلدینگ اطلاع‌رسانی کنند و سیاست‌های هلدینگ را نیز در تصمیم‌گیری‌ها اعمال کنند. ماموریت مهم معاونت امور شرکت‌ها و مجامعِ هلدینگ، نظارت بر نوع ارتباط اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها با هلدینگ و پایش عملکرد آنان است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه مدیریت پرتفوی وصندوق اشاره کرد و گفت: ما در مدیریت پرتفوی، به آینده‌پژوهی و استفاده از نخبگان تاکید داریم. بر پایه آینده‌پژوهی، تصمیم می‌گیریم در چه حوزه‌هایی متمرکز شویم. همچنین از خبرگان حوزه‌های تخصصی در قالب شوراهای راهبردی مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد و… به‌صورت تاثیرگذار بهره‌برداری می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مدیریت دارایی‌ها، پنج عنصرِ سرمایه، دارایی، نیروی انسانی، دانش و منافع ذینفعان تعیین‌کننده است، بیان کرد: مهمترین حلقه این زنجیره، منابع انسانی است. تمامیت توسعه سازمان معطوف به حفظ و ارتقای نیروی انسانی است. هم حلقه‌های تبعی یعنی سرمایه و دارایی و هم حلقه‌های متعالی یعنی دانش و منافع ذینفعان، تنها با استفاده از نیروی انسانیِ باکیفیت حفظ می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ انرژی در پایان با تاکید بر اینکه استراتژی‌های حاکم بر صندوق‌های بازنشستگی باید حداقل پنجاه ساله باشند، گفت: برای پایداری در بلندمدت، باید برنامه‌های توسعه‌ای عمیقی را اتخاذ کنیم و برای توسعه نیز، نیازمند تامین مالی هستیم که این موضوع، در هلدنیگ صباانرژی، در اشکال مختلفی پیگیری می‌شود. همه هدف ما سودآوری پایدار برای بازنشستگان است. ما در «وصندوق» با بیت‌المال طرف نیستیم، با حق‌الناس طرف هستیم و پاسخ به حق‌الناس بسیار سخت‌تر از سایر حوزه‌ها است.

کد خبر 417790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =