حباب سکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، گفت:عرضه و تقاضا در بازار تنظیم نیست و تقاضای غیرمعقول موجب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است؛ هیچ داد و ستدی برای مصنوعات طلا انجام نمی شود.

به گزارش صدای بورس، ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، گفت: در روزهای اخیر با وجود نوسانات نزولی طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با نوسان صعودی همراه بوده و علت اصلی هم افزایش قیمت ارز است.
وی با تأکید براینکه دلار بالای 29 هزار تومان در بازار طلا و سکه قیمت ها را افزایش داده است، افزود: تقاضا برای خرید طلای آبشده و سکه بسیار زیاد شده است؛ تقاضای غیرمعقول در بازار ایجاد شده که نوسانات شدید قیمتی را نیز به همراه داشته است.
محمدولی بیان کرد: افزایش تقاضای غیرمعقول در بازار موجب شده تا قیمت طلا بالای یک میلیون و 300 هزار تومان و هر سکه بالای 14 میلیون تومان تعیین شود.
به گفته وی، سرمایه‌هایی که قبلاً در بازار بورس و ملک و ... بود راهی بازار طلای خام و سکه شده است؛ قبلاً افراد می توانستند با 300-400 میلیون تومان در بازار مسکن معاملاتی داشته باشند ولی الان دیگر نمی توان با این سرمایه ها خرید و فروش انجام داد و افراد راهی بازار سکه شده اند.
رئیس اتحادیه طلا از ورود خانم‌های خانه دار نیز به بازار طلای آبشده و سکه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر تقاضای خرید سکه از سوی خانم های خانه دار نیز بالا رفته است؛ افزایش تقاضا موجب افزایش نوسان در بازار شده و همین موضوع دست و پا گیر صنعت طلا شده است.
وی تأکید کرد: عرضه و تقاضا در بازار تنظیم نیست و تقاضای غیرمعقول موجب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است؛ هیچ داد و ستدی برای مصنوعات طلا انجام نمی شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 417780

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =