روحانی: بزرگترین نقض حقوق بشر ممانعت آمریکا در تامین داروهای کروناست

رئیس جمهور آمریکا را به نقض حقوق بشر در تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در ایران متهم کرد.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم دریافت ۲ استوارنامه سفرای جدید دانمارک و پرتغال شرکت کرد. البته بنابر قوانین می‌بایست در مراسم رأی اعتماد به وزیر صنعت هم حضور پیدا می‌کرد اما بنابر اعلام بعضی رسانه‌ها به دلیل توصیه ستاد ملی کرونا در این مراسم حاضر نشد.

روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر دانمارک گفت: افتتاح یک مرکز پزشکی و داروسازی مشترک بین ایران و دانمارک در شرایط همه‌گیری کرونا که همه کشورها نیاز به همکاری‌های نزدیک‌تر در زمینه مسایل بهداشتی و درمانی دارند، اتفاق بسیار حائز اهمیتی است.

رئیس جمهور مواضع کشور دانمارک درباره برجام را مورد تایید قرار داد و با اشاره به تحریم ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، افزود: بزرگترین نقض حقوق بشر در حال حاضر ممانعت آمریکا از تأمین دارو و اقلام مورد نیاز ایران برای مقابله مؤثرتر با کرونا یا فروش سلاح به برخی کشورهای منطقه برای کشتار مردم یمن و یا جنایات پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است.

در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید پرتغال نیز روحانی گفت: در آستانه پانصدمین سال روابط تاریخی ایران و پرتغال هستیم و امیدواریم روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه اقتصادی توسعه یابد. پرتغال در کنار سایر کشورهایی اروپایی پیوسته از مقررات بین المللی، توافقات چندجانبه و بویژه برجام حمایت و با اقدامات یکجانبه و یکجانبه گرایی مخالفت کرده است.

روحانی با ابراز علاقه مندی ایران برای همکاری با پرتغال در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ گفت که تبادل تجربیات در این عرصه می تواند به روند مقابله با کرونا و مهار آن در عرصه جهانی شتاب می دهد.

کد خبر 417686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =