مداخله در بازار شرایط را بدتر می کند/  هفتاد درصد سهام بازار سرمایه جای رشد دارد

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو گفت:هفتاد درصد سهام بازار سرمایه هنوز جای رشد دارد و ۵۰ درصد شرکت ها زیر ارزش خود معامله می شوند.

محمدرضا پورابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هفتاد درصد سهام بازار سرمایه هنوز جای رشد دارد و ۵۰ درصد شرکت ها زیر ارزش خود معامله می شوند، افزود: آمارها نشان می دهد که در ماه گذشته نسبت به ماه قبل تولید و فروش شرکت ها به طور میانگین ۱۷ درصد رشد داشته است و این میزان نسبت به سال گذشته نیز روندی صعودی داشته است.

وی بیان کرد: هر چند سه ابزار بازارگردانی،اوراق خزانه و اوراق تبعی به کمک بازار آمده است،اما اغلب افرادی که اکنون در بازار هستند با این ابزارها آشنایی ندارند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: برخی افراد حتی در شناخت نام نمادها مشکل دارند،ولی افراد حرفه ای از این افراد در جهت رسیدن به اهداف خود بهره برده اند.

وی ادامه داد: نمی توان حقوقی ها را تنها به خرید وادار کرد و از فروش منع کرد؛با این کار روانی بازار از دست می رود. اکنون برخی حقیقی ها نیز منع شده اند و این مساله نقدشوندگی بازار را کاهش داده است.

پور ابراهیمی اظهار کرد: باید اجازه دهیم بازار به تعادل عادی برگردد و مداخله در بازار شرایط را بدتر می کند.

وی گفت: توقف نمادها و قیمت های دستوری باید منطقی و کارشناسی باشد.در برخی موارد به ویژه در بورس کالا قیمت ها دستوری و بیشتر از قیمت وارداتی کالا بوده است.

ابراهیمی سرو علیا؛ عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه این گفتگو گفت: سهامداران بازار سرمایه صبر داشته باشند و از رفتار هیجانی پرهیز کنند
ابراهیمی سرو علیا افزود: اتفاق خاصی در بازار سرمایه اتفاق نیوفتاده و مردم  صبر داشته باشند و تحت تاثیر رفتار هیجانی قرار نگیرند و حتی برخی عوامل موثر در بازار سرمایه نظیر تولید و فروش شرکت ها افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته تصمیم بازگرداندن eps گرفته شده و دستورالعمل آن در حال ابلاغ است.

ابراهیمی سرو علیا بیان کرد: توقف معاملات الگوریتمی موقت خواهد بود و با بازگشت تعادل به بازار برمی گردند.

وی اظهار کرد: توقف نوسان گیری روزانه سهام نیز به دلیل شرایط فعلی بازار اتفاق افتاده است که با بازگشت تعادل به بازار امکان خرید و فروش روزانه نیز مجددا فراهم می شود.

کد خبر 417625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =