عده‌ای با نوسان‌گیری مانع حمایت از بازار می‌َشدند/ موقت ممنوع کردیم

علی صحرایی گفت: یک تعداد سهامدار عمده یا بازارگردان‌ها می‌خواستند از بازار و افرادی که گرفتار شدند حمایت کنند،‌ اما عده‌ای با نوسان‌گیری آگاهانه دنبال کسب سود بودند،‌ به همین دلیل موقت جلوی نوسان‌گیری را گرفتیم.

به گزارش صدای بورس،‌ صبح امروز –دوشنبه 7 مهر- خبری در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که شنیده‌هایی وجود دارد که براساس آن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی تذکری به وزیر اقتصاد بابت شرایط بورس داده است.

خبرنگار صدای بورس به منظور تأیید صحت و سقم این خبر گفت‌وگوی کوتاهی با علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران انجام داد و وی گفت: اصلا چنین چیزی را نشنیده‌ام.

البته صحرایی به طور کامل مضمون این خبر را نقض نکرد و آن را شایعه ندانست،‌ این مقام مسئول در توجیه اینکه ممکن است این خبر صحت داشته باشد اما خودش از آن خبردار نشده باشد را درگیری‌ کاری‌اش در بازار عنوان کرد.

در بخش دیگری از این مصاحبه صحرایی در توضیحاتی درباره ممنوع شدن نوسان‌گیری در معاملات روزانه بازار گفت: نوسان‌گیری جزئی از بازار است که به نقدشوندگی کمک می‌کند. در این مقطع کنونی که "موقت ممنوع شده است" دلیلش این است که سهامدار عمده یا بازارگردان می‌خواست نقش حمایتی در بازار ایفا کند و به این طریق به کسانی که در این شرایط بازار آسیب دیدند کمک کنند، اما این دسته از فعالان بازار وقتی می‌دیدند سهمی صبح منهای 5 خریده شده است و تا آخر وقت بازار با صفر درصد –نوسان‌گیرها- می‌خواستند بفروشند، این انصاف نیست.  

وی افزود: سهامداران و بازارگردان‌ها به درستی می‌گویند که سبد مجانی نباید بدهیم. این دسته از فعالان بازار اگر قرار است منابع بگذارند و نگاه بلند مدتی دارند باید به کسانی که گرفتار هستند کمک کنند. نه اینکه شرایطی باشد که یک عده –نوسان‌گیران- یک عملیات آگاهانه انجام دهند.

این مقام مسئول گفت: یک عده در بوق و کرنا می‌کنند که حذف نوسان‌گیری جلوی نقدشوندگی را گرفته‌ اما اینگونه نیست و این روند موقتی است.

کد خبر 417609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =