صحرایی: ثبات بازار سرمایه با ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به موافقت ۸۰ درصد فعالان مجازی در نظرسنجی حذف نوسان گیری روزانه گفت: با این اقدام ثبات بیشتری به بازار برمی گردد و از هیجانات بازار کاسته می شود.

به گزارش صدای بورس، علی صحرایی؛ مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: کسانی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند.به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره بخرد.

صحرایی افزود: بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه تصمیم گرفتیم.

وی بیان کرد: در این شرایط، سهامداران به ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان‌گیری روزانه به نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجانات بازار، کاسته شود.

صحرایی اعلام کرد: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات درباره بازار سرمایه، همیشه موافقان و مخالفانی دارد، ادامه داد: با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند.

صحرایی بیان کرد: اقدامات مؤثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبات شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند.

وی گفت: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان بخش است.

کد خبر 417456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =