پیش‌بینی سود «هرمز» برای سال ۹۹

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در عملکرد ۳ ماهه خود با فروش ۱۶۷۱ میلیارد تومانی به سود ۴۱۷ میلیارد تومانی (۱۷ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

به گزارش صدای بورس، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با نماد هرمز در صنعت فولاد مشغول به فعالیت بود و مهمترین محصول شرکت اسلب است.

شرکت در سال گذشته مبلغ ۶۱۳۷ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی (۶۰ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

شرکت در عملکرد ۳ ماهه خود با فروش ۱۶۷۱ میلیارد تومانی به سود ۴۱۷ میلیارد تومانی (۱۷ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

همچنین در حال حاضر و تا پایان مرداد مجموع فروش شرکت ۲۹۶۸ میلیارد تومان است.

 برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض فروش شمش با نرخ ۳۸۰ دلار و با دلار ۲۵ هزار تومان برای ادامه سال، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۱۴۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

این شرکت در ۴ فصل آینده (تا پایان شهریور ۱۴۰۰) توانایی رسیدن به سود ۱۶۰ تومانی را دارد و در حال حاضر P/E فوروارد برآوردی آن در محدوده ۹ مرتبه است.

برای سال مالی ۱۴۰۰ با فرض فروش شمش با نرخ ۳۸۰ دلار و با دلار ۳۰ هزار تومان برای ادامه سال، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۱۹۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

نکته مهم این است که شرکت تا پایان مرداد، از لحاظ مقداری در فروش چندان موفق نبوده است. فرض ما این است که شرکت بتواند تا پایان سال، به اندازه ۱.۵ میلیون تن محصول بفروشد. درصورتی که به هر دلیلی شرکت نتواند محصولات خود را به فروش برساند، سود های برآوردی کاهش خواهند یافت.

کد خبر 417351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =