توصیه بورسی دژپسند به سهامداران

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این نگرانی را دارم که عده‌ای با برنامه ریزی می‌خواهند سهامداران را به فروش سهام شان وادار و با فضای روانی ایجاد مشکل کنند.

به گزارش صدای بورس، فرهاد دژپسند پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره افت شاخص‌ها در بازار بورس گفت: همواره از کسانی که می‌خواهند به بازار سرمایه وارد و یا از آن خارج شوند خواهش کردم سه عبارت را مدنظر قرار دهند مطالعه، مشاوره و معامله؛ فعالیت در این عرصه دقت عمل نیاز دارد.
وی افزود: اکنون که موضوع خروج از بازار سرمایه مطرح است به سهامداران تاکید می‌کنم که سهامتان دارائی شماست آن را در معرض " بیا بخر" نگذارید، زیرا سبب می‌شود که ارزش واقعی اش بیان نشود، وقتی سهامداران بیهوده در صف فروش قرار می‌گیرند ارزش دارائی شان کاهش می‌یابد.

دژپسند تاکید کرد: البته من هیچ اختیاری ندارم که بگویم بفروشید یا نفروشید؛ بخرید یا نخرید، دارائی خودتان است، اما خواهش می‌کنم درباره فروش دارائی تان حداکثر دقت را کنید، زیرا دارائی شماست و باید با قیمت مناسب بفروشید.

وی خطاب به سهامداران این پرسش را مطرح کرد که اصلا چرا سهام تان را در معرض فروش می‌گذارید که عرضه زیاد شود و خریداران فکر کنند که هنوز موقعیت دارند که در تور بیاندازند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با رد فضاسازی روانی عده‌ای برای ایجاد مشکل در بازار بورس، افزود: این درحالی است که طبق نظرسنجی‌ها در خیلی جاها، برآوردهای خیلی خوبی درباره آینده بورس می‌بینیم، اما برخی، نظرسنجی‌های بد را برجسته می‌کنند در حالی که باید دو طرف را دید و طرف خوب را بیشتر مطرح کرد.

دژپسند گفت: سهامداران توجه کنند که ما در جلسه اخیر شورای عالی بورس ابزارهایی تعریف کردیم که خیلی موقعیت خوبی فراهم می‌کند، مثلا فروش تبعی که نوعی ضمانت است بنابراین وقتی این تضمین وجود دارد چرا اکنون برخی سهامداران، سهامشان را با قیمت‌های پایین می‌فروشند، فروش اوراق تبعی خیلی خوب است.

وی همچنین با تاکید بر این که بنگاه‌ها موضوع «سهام خزانه» را جدی بگیرند، افزود: ما در پی این موضوع هستیم، بنابراین از دارندگان سهام می‌خواهم که حتما در باره خرید و فروش سهام شان دقت کنند و حیف است که دارائی خودشان را کمتر از ارزش واقعی آن عرضه کنند.

منبع:تحلیل بازار

کد خبر 417181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =