آیا انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه تاثیر دارد

بیش از سه دهه از قطع ارتباط دیپلماتیک ایران و آمریکا می‌گذرد و چشم‌انداز روشنی هم برای پایان یافتن تنش‌ها بین دو کشور دیده نمی‌شود اما بازارهای مالی ایران مانند دهه‌های گذشته این‌بار هم چشم‌انتظار نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است!

به گزارش صدای بورس، بیش از سه دهه از قطع ارتباط دیپلماتیک ایران و آمریکا می‌گذرد و چشم‌انداز روشنی هم برای پایان یافتن تنش‌ها بین دو کشور دیده نمی‌شود اما بازارهای مالی ایران مانند دهه‌های گذشته این‌بار هم چشم‌انتظار نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است!

بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیست و فعالان این بازار منتظر ۱۳‌ آبان هستند تا ببینند در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در ایران و قطع ارتباط دو کشور، پیروزی دونالد ترامپ یا جو بایدن چه سرنوشتی برای سرمایه‌های آنان در بورس رقم می‌زند! کارشناسان بازار سرمایه همگی بر اثر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر بورس ایران تاکید دارند. برخی روی‌کارآمدن رئیس‌جمهور دموکرات را به‌نفع بازار سرمایه می‌دانند و برخی دیگر معتقدند با تداوم حضور رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در کاخ‌سفید گرچه وضعیت بازارهای دیگر آشفته‌تر می‌شود اما بورس رشد می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 417124

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    توافق ایران و چین، سیگنال مثبت درباره افزایش دامنه نوسان بورس، نوسان قیمت دلار، ادامه سیاست‌ عرضه اولیه، ترسیم چشم‌انداز مثبت سیاستگذاران برای بازار سهام و اخبار سیاسی مربوط به کاهش تنش‌ها شش عامل مهم در بورس هفته آینده است. عواملی که چشم‌انداز هفته آینده را مثبت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =