مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۳۱)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۳۱شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۳۱شهریور ۹۹ شاخص  کل امروز با کاهش بیش از ۵۷ هزار واحدی معادل ۳.۴۵ درصدی روبرو بود و در نهایت بر روی کانال یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۵۴ واحدی ایستاد. با پایان معاملات بازار، شاخص کل بازار ۳.۴۵ درصد کاهشی شد. از برجسته‌ترین اخبار امروز قرمز بودن اکثر سهام‌های  شاخص ‌ساز، افت ارزش پالایش یکم و سهام عدالت بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- بی اعتمادی بورس به روحانی
بورس ایران که در ۳۰ اردیبهشت به انتخاب دوباره حسن روحانی واکنش مثبت نشان داده و با رشد ۷۳۳ واحدی به رقم ۸۱ هزار و ۷۷ واحد رسیده بود، در ادامه فعالیت کابینه دوازدهم به نظر می‌رسد به تدریج به روحانی بی‌اعتماد شده است.

۲قیمت سکه امروز  ۳۱ شهریور ۹۹ 
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان است.قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ۱۹۳۷ دلار و ۹۶ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۶۳ تومان است.

۳- قیمت دلار امروز (۹۹/۶/۳۱)


۴- نمادهای پربیننده بورسی امروز 
بازار سرمایه  در اولین ساعت شروع به کار خود با ریزش ۴۶ هزار و ۷۴۹ واحدی کار خود را شروع کرد و  شاخص  کل اندکی بیش از ۱میلیون ۶۰۰ هزار واحد رسیده است. بازار تا این لحظه ۲.۸۲ درصد افت کرده است. نمادهای فارس،‌ فولاد،‌ فملی،‌ کگل،‌ شپنا،‌ تاپیکو و شتران تاثیرگذارترین‌ها بر  شاخص  کل هستند.در بازار فرابورس هم  شاخص  کل با ۱۲۶ واحد افت به عدد ۱۷هزار و ۶۹۰ رسید. نمادهای دی،‌ شگویا،‌ ذوب،‌ آریا،‌ صبا،‌ زاگرس و زملارد نمادهای پربیننده امروز هست

۵- کل آمار خرید پالایش یکم تا پایان ۳۰ شهریور
آمار خرید پالایش یکم تا پایان روز یکشنبه ۳۰ شهریور به این شرح است: کل واحدهای قابل عرضه صندوق پالایش ۶،۱۹۳،۴۰۶،۴۹۳ واحد / حدود ۱۷ درصد از خرید پالایش توسط سهامداران بورسی از طریق کارگزاری ها انجام گرفت.مجموع فروش تا دیروز حدود ۹۴۰ میلیون واحد بوده است. حدود ۱۳۵ میلیون واحد جمع خرید بورسی ها از طریق کارگزاری طی این مدت حدود ۱میلیارد و۷۱ واحد شده است.با توجه به ۶ میلیارد و ۱۹۳ واحدی برای عرضه حدود ۱۷ درصد از خرید پالایش توسط سهامداران بورسی از طریق کارگزاری ها انجام گرفت. باید دید چه میزان از مردم در این عرضه شرکت کردند که در نهایت بتوان به جمع بندی نهایی رسید.

۶-  ارزش سهام پالایشی یکم ۳۱ شهریور ۹۹
در پایان ساعت کار معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش سهام پالایش یکم به رقم ۶۶۶ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۲۸ ریال رسید.

۷- ارزش سهام عدالت در ۳۱ شهریور ماه؟
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز به رقم ۱۶۴ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش نیز به ۹ میلیون ۴۳۹ هزار و ۱۲۶ تومان رسید.

۸- ارزش دارایکم در ۳۱ شهریور ۹۹
قیمت پایانی هر واحد از دارایکم  با کاهشی ۸.۶۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۹ هزار و ۷۱۶ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و۹۴۳ هزار و۲۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با  افت ۶.۶۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان کاهش یافت. 

۹- تصویب افزایش سهام قابل واگذاری صنایع پالایش نفت در بورس در جلسه امروز هیات دولت
فارس -دولت با افزایش سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله صنایع پالایش نفت، شامل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد موافقت کرد.

۱۰-  آخرین مهلت برای ثبت مشکلات ایفای تعهد ارزی
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: واحدهای تولیدی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده‌اند، حداکثر تا ۱۰ آبان ماه سال ۹۹، مهلت دارند نسبت به ثبت مشکلات ایفای این تعهدات اقدام کنند.

منبع: صدای بورس، اطلاعات بورس، کارگزاری آبان، صرافی بانک مرکزی

کد خبر 417081

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ارزش روز پالایش یکم

    ارزش روز پالایش یکم

    در اولین روز پاییز شاخص کل بورس افت ۱۳ هزار واحدی تجربه کرد و ارزش سهام دارا دوم (پالایش) به رقم ۶ میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۷۲ ریال رسید.

  • «وتجارت» از تحصیل سهام خبر داد

    «وتجارت» از تحصیل سهام خبر داد

    بانک تجارت از تحصیل سهام و واگذاری ۳.۶۵۹ درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =