پیش‌بینی متفاوت بازار سرمایه برای فردا

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ شرایط این روزهای بازار سرمایه بستگی به تحریم‌ها دارد و اینکه چقدر صحت داشته باشد.

به گزارش صدای بورس،‌ بازار سرمایه در حالی امروز به پایان رساند که در آن بیشتر نمادهای شاخص‌ساز و بازار منفی بود. روز یکشنبه شاخص هم‌وزن افت 1.31 درصدی را تجربه کرد و شاخص کل بورس 1 میلیون و 650 هزار واحد بود.

در آخرین ساعت معاملات بازار سهام امروز 80 درصد نماها صف فروش داشتند که مجموع ارزش این صف فروش 9 هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که هفته گذشته پیش‌بینی‌های امیدوارکننده‌ای نسبت به این هفته مطرح می‌َشد.

روئین صمدزاده،‌ کارشناس ارشد بازار سرمایه در پیش‌بینی خود نسبت به وضعیت روزهای آینده بازار سرمایه گفت: شرایط بازار بستگی به تحریم‌ها دارد و اینکه چقدر صحت داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از سهم‌ها در قیمت ارزنده هستند اما ریسک‌های غیرسیستماتیکی در بازار مانند تحریم‌ها بازار را تحت اثر قرار داده است.

مدیرعامل گروه مشاوران فنیسی ادامه داد: نمی‌توان صنایع بازار را به تفکیک بررسی کرد و تحریم‌ها کلیت بازار را تحت اثر قرار داده است.

صمدزاده گفت: اگر مشخص شود تحریم‌ها اثربخش نیست، بازار به روند مثبت خود باز می‌گردد. در آن صورت سرمایه‌گذاران خرد هم به بازار بر می‌گردند چرا که آنها جایی را ندارند که در آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: پیش‌بینی بنده این است که اگر مشخص شود تحریم‌ها اثربخشی ندارد بازار مجدد به سقف قبلی خود باز می‌گردد. البته این موضوع زمان‌بر است و تا انتهای سال 99 به طول خواهد کشید.

شاخص کل نیز در صورت بازگشت بازار به کانال 2.100 میلیون می‌رسد.

محمد فیروزی

کد خبر 416989

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =