۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
«فخوز» ۶۵ تومان سود کنار گذاشت

شرکت فولاد خوزستان در عملکرد ۳ ماهه خود با فروش ۴۸۱۰ میلیارد تومانی به سود ۱۲۳۰ میلیارد تومانی (۶۵ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

به گزارش صدای بورس ، شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز» در صنعت فولاد فعالیت می کند و مهمترین محصولات شرکت، آهن اسفنجی و اسلب است. شرکت در سال گذشته مبلغ ۱۵۸۴۱ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۳۳۴۰ میلیارد تومانی (۱۷۵ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است. 

براساس این گزارش، این شرکت در عملکرد ۳ ماهه خود با فروش ۴۸۱۰ میلیارد تومانی به سود ۱۲۳۰ میلیارد تومانی (۶۵ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

همچنین «فخوز» تا پایان مردادماه معادل ۹۳۹۹ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش داشته است.

پیش بینی سود شرکت برای سال های مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰:

- برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض فروش با شمش ۳۹۰ دلاری و با دلار ۲۵ هزار تومان برای ادامه سال، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۵۵۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

- همچنین این شرکت در ۴ فصل آینده (تا پایان شهریور ۱۴۰۰) توانایی رسیدن به سود ۶۵۰ تومانی را دارد و در حال حاضر P/E فوروارد برآوردی آن در محدوده ۸ مرتبه است.

-  برای سال مالی ۱۴۰۰ با فرض فروش با نرخ های دلاری مرداد ماه و با دلار ۳۰ هزار تومان برای ادامه سال، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۹۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

- برآورد فوق، بر اساس شرایط موجود و نرخ های جهانی فعلی است و درصورت تغییر با اهمیت در هر کدام از مفروضات، تحلیل به روز رسانی خواهد شد.

قابل ذکر است که سودهای برآوردی با فرض افزایش ۲۵ درصدی در هزینه های عمومی برآورد شده است.

ذکر این نکته ضروری است که سود برآوردی تنها یکی از پارامترها برای خرید یا فروش یک سهم است و مخاطبین گرامی برای هرگونه تصمیم گیری (خرید و یا فروش) باید تمامی عوامل مهم در بررسی یک سهم را بررسی کنند و این پست توصیه به خرید و یا فروش این نماد ندارد.


کانال تحلیلی پارسیس

کد خبر 416950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =