آخرین خبر از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

با وجود آنکه عرضه اولیه ستاره خلیج فارس طبق برنامه پیش نرفته و به تابستان امسال نرسید اما همچنان بحث آن مطرح است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک سهامداران شاهد این عرضه اولیه بزرگ باشند.

به گزارش صدای بورس، ۱۶ شهریور ماه امسال در سایت کدال اطلاعیه‌ای منتشر شد که عرضه اولیه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از غول‌های بزرگ پتروشیمی کشور را جدی‌تر کرد. در این اطلاعیه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت نفت ستاره خلیج فارس مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ را که حسابرسی شده است، روی کدال منتشر کرد.

با این اطلاعیه از نگاه برخی ممکن بود طبق وعده داده شده این عرضه اولیه تا پایان تابستان امسال برسد اما این طور نشده است. علت چیست؟

۱۵ تیر ماه امسال، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی درباره عرضه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بورس گفته بود: با عنایت به غیرمدیریتی بودن شرکت پالایشگاه نفت خلیج فارس انجام این امر مستلزم موافقت سهامداران بوده و بنابراین در صورتی که این توافق حاصل شود انجام این کار امکانپذیر خواهد بود.

هرچند کمی بعد به نظر رسید این موضوع چندان مانعی بر سر راه این عرضه اولیه نیست اما مقامات مسئول دیگر اعلام کردند که این عرضه اولیه موانعی دارد و آن موانع در حال برطرف شدن هستند.

در شهریور ماه امسال امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس از انجام فرایند پذیرش شرکت ستاره خلیج فارس در بازار فرابورس خبر داد و گفت: پیش‌تر مساله پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس مطرح شده بود که به دلیل مسائلی در بدهی ارزی این شرکت فرایند آن با توقف مواجه شد. با تلاش‌های صورت‌گرفته و قول‌های مساعدی که مبنی بر تبدیل بدهی ارزی این شرکت به بدهی ریالی داده شده، فرایند پذیرش آن بار دیگر به جریان افتاده است تا بخشی از سهام این شرکت بزرگ پالایشی بتواند با انجام فرایندهای لازم برای پذیرش و درج، در بازار فرابورس عرضه اولیه شود.

بدین ترتیب سهام این شرکت بزرگ پالایشی احتمالا به‌زودی در فرابورس عرضه خواهد شد. آیا سهامداران به زودی شاهد ورود ستاره خلیج فارس به بورس خواهند بود؟

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 416856

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عرضه اولیه های فروردین ۱۴۰۰

    عرضه اولیه های فروردین ۱۴۰۰

    با نزدیک شدن به روز گشایش بورس در روز شنبه ۷ فروردین ماه سرمایه گذاران بورس نیز در انتظار اولین عرضه اولیه‌های فروردین ماه به سر می‌برند و این در حالیست که در میان گزینه ها، نام یک پالایشگاه بسیار بزرگ نیز به چشم می‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =