۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
سبزپوشی بورس‌های آسیا

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و چین به رشد بیشتر بازارهای آسیایی منجر شد. هرچند سرمایه‌گذاران همچنان منتظر گزارش کمیته سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند.

به گزارش صدای بورس، در حالی که بورس‌های اروپایی معاملات امروز را با احتیاط و در فضایی نسبتا منفی آغاز کردند، آسیایی‌ها خوش‌بین‌تر بودند. امروز شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه (به جز ژاپن) ۰.۴ درصد رشد کرد. بورس‌های استرالیا و تایوان نیز به ترتیب ۰.۹۷ درصد و ۱.۰۲ درصد افزایش یافتند. البته بورس‌های هنگ‌کنگ و شنژن شاهد افت اندک شاخص بودند. در ژاپن نیز دو شاخص نیکی و تاپیکس با رشد روبه‌رو شدند.

در پی انتشار آمارهای مثبت از افزایش تولیدات صنعتی و خرده‌فروشی در چین و افزایش تولید کارخانه‌ها در آمریکا، بازارها روند صعودی به خود گرفتند. حال، سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست کمیته سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند تا پورتفو سرمایه‌گذاری خود را تنظیم کنند.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که قانونگذاران آمریکایی هنوز بر سر ارائه یک مشوق اقتصادی جدید به نتیجه نرسیده‌اند. نگرانی درباره چگونگی خروج بزرگترین اقتصاد جهان از بحران بیماری کرونا و هزینه‌های احتمالی آن، از دلایل اصلی اختلاف بین قانونگذاران آمریکایی به شمار می‌رود.

منبع: بلومبرگ، رویترز

کد خبر 416751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =