برای هدایت نقدینگی به صندوق بورسی برنامه داریم

معاون معدنی وزیر صمت گفت:  برای هدایت نقدینگی به صندوق بورسی برنامه داریم. این اطمینان را می‌دهیم طلا به زودی نقشی شبیه نقش فولاد در کشور خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، اجلاس مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی معادن ایران  با حضور کامبیز مهدیزاده مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مدیر طرح توسعه نوآوریها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی، تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی، داریوش اسماعیلی معاون امور معادن وزارت صمت، بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت مدیره استانهای سازمان نظام مهندسی معدن صبح امروز در هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار شد.

معدن پیشران توسعه اقتصاد کشور
داریوش اسماعیلی، معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در این مجمع اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه،  معدن به عنوان پیشران اقتصاد کشور انتخاب شده است و این یعنی تمرکز نگاه ها و نقاط امید سرمایه گذاری ها به سمت معدن و صنایع معدنی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بهترین جایگزین درآمدهای نفتی بخش معدن است، گفت: معدن  از اهمیت بسیاری در توسعه کشور برخوردار است. بر خلاف انتظار بعد از تحریم‌های آمریکا، میزان صادرات بخش معدن کشور رشد داشته است. بیش از ۲۵ درصد از درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیر نفتی متعلق به صادرات معدن و صنایع معدنی است. 
اسماعیلی با بیان اینکه بخش بزرگی از این صادرات مربوط فرآورده های صنایع معدنی از جمله فولادی‌ها است، تصریح کرد: باید بیش از پیش دولت، مجلس شورای اسلامی معدن و صنایع معدنی را جدی بگیرند. 

3 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است
اسماعیلی با بیان اینکه از جمله مهمترین مشکلات روز کشور موضوع نقدینگی است، بیان کرد: بیش از ۳ هزار هزار میلیارد تومان در دست مردم است که متاسفانه به سمت تولید هدایت نشده است و این نقدینگی مشکل اساسی اقتصاد امروز کشور است.
معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت  با بیان اینکه بخش بزرگی از این منابع باید در معدن و صنایع معدنی جذب شود، گفت: 
وی با بیان اینکه وزارت صمت به سمت تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه در بخش معدن و صنایع معدنی است، گفت: باید معادنی که در دست دولت است از جمله طلای موته، زرشوران را در این قالب ببریم و در  یک شرکت سهامی عام پروژه، شرکت های خصوصی با اهداف و برنامه های مشخص و با درصد های مشخص در آن حضور یابند و مابقی سهام بین مردم تقسیم شود. 

شرکت سهامی عام پروژه راهی جدید برای هدایت نقدینگی
معاونت معدنی وزارت صمت در ادامه گفت: ورود پول به شرکت‌ سهامی عام پروژه با یک برنامه قبلی انجام می‌شود و این پروژه‌ها در حوزه اکتشافات عمیق و تجهیزات حفاری عمیق پیش خواهد رفت. شرکت سهامی در زمینه طلا از جمله مواردی  است که پیگیری خواهد شد.

وی افزود: معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت به دنبال آن است که تولید صفر تا صد طلا به شکل کامل اجرایی شود . معاونت معدنی وزارت صمت این اطمینان را می‌دهد که طلا به زودی نقشی شبیه نقش فولاد در کشور خواهد داشت. بیش از یک هزار حوزه امیدبخش معادن طلا در کشور وجود دارد و مهم این است که به زودی وارد فاز جدیدی در معادن طلا خواهیم شد که می‌تواند با تبدیل شدن به شمش طلا به عنوان پشتوانه‌ای برای پول ملی کشور باشد.

هوشمند سازی نظام مهندسی معادن اولویت است
وی در ارتباط با هوشمندسازی سازمان نظام مهندسی معادن گفت: نظام مهندسی می‌تواند بازوی توانمند تخصصی و فنی برای وزارت صمت در خصوص معادن باشد..شرط ادامه ارتباط بین سازمان نظام مهندسی و معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت اجرای هوشمند سازی سازمان نظام مهندسی معدن ایران است. 

وی گفت: فعال سازی معادن از جمله مهمترین برنامه‌های وزارت صمت است  25 درصد برابر یک هزار معدن را فعال خواهیم کرد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 416743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =