مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۲۵)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۲۵شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش  صدای بورس، امروز ۲۵شهریور ۹۹  شاخص بورس در جریان معاملات بازار سرمایه با رشد ۵۹ هزار و ۶۷۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۵۸ واحدی به کار خود پایان داد و بیش از ۹میلیارد و ۳۴۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و ۳۲۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. برجسته‌ترین اخبار امروز سبزپوشی ادامه‌دار بورس، تغییر موضع دولت در فروش نفت، نوسانات بازار سکه بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- اظهارات جدید رئیس جمهور درباره بورس
رئیس جمهور با اشاره به فراهم شدن شرایط جدید تسویه ریالی بدهی وام ارزی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی، گفت: این شرایط می‌تواند زمینه عرضه سهام بسیاری از این بنگاه‌های تولیدی در بورس را فراهم کند که هم موجب تقویت بازار سرمایه خواهد بود و هم زمینه را برای تسویه آسان‌تر بدهی‌های این شرکت‌ها فراهم می‌کند و هم اجرای طرح توسعه در این واحدها و بسترسازی لازم را تامین می‌کند.

۲-نرخ دلار و یورو امروز( ۹۹/۶/۲۵)

۳-  ارزش سهام عدالت امروز (۹۹/۶/۲۵)

ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش ۹ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان و  ۳۰ درصد این سبد ۴ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان شده است. ارزش کل صندوق دارا دوم در آخرین روز معاملاتی شان، قبل از بسته شدن معادل ۷۴۹ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۵۹ ریال است.

۴- قیمت خوردو امروز

۵- ارزش روز دارایکم (۹۹/۰۶/۲۵)

ارزش هر واحد از دارا یکم با رشد ۸.۲۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۴ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از نخستین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۲۸.۷۳۳ تومان ثبت شد. معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پابان رسید که شاخص کل این بازار با رشد ۵۹ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد ایستاد.

۶-واکسن آنفلوآنزا مهرماه توزیع می‌شود
 سیما سادات لاری درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و سایر افراد جامعه بیان کرد: تعداد ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در اختیار معاونت بهداشت قرار می‌گیرد تا برای مادران باردار، سالمندان، زندانی‌ها، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و زمینه‌ای و نیروهای مسلح به صورت رایگان تزریق شود.

۷- قیمت مسکن در ۸ سال گذشته


 

۸- احتمال آزادسازی منابع ایران در عراق/ ۲ تغییر مهم که زمینه بازگشت منابع ارزی را فراهم می‌کند
رئیس‌کل بانک مرکزی عراق و مدیرعامل بانک تجارت عراق (TBI)  تغییر کردند؛ این دو تغییر مهم می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای بازگشت منابع ارزی ایران که در کشور عراق مسدود شده است.
 

۹-نسبت ارزش معاملات به ارزش بازار

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، بورس ۲۴، ایسنا، رسالت، کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی، تسنیم

کد خبر 416689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =