بخت انرژی‌های نوشونده در سایه کرونا

شوک اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های فعال در حوزه انرژی را به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های نوشونده، هیدروژن و جایگزین‌های دیگر ترغیب کرده است.

به گزارش صدای بورس، مدیران صنعت انرژی می‌گویند: با وجود افزایش توجه به انرژی‌های نوشونده، سوخت‌های فسیلی طی سال‌های آینده همچنان سلطه خود را حفظ خواهند کرد.

از زمان شیوع ویروس کرونا، میزان مصرف جهانی نفت بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته و قیمت این کالای استراتژیک به سطوح پایینی سقوط کرده است. به همین دلیل، موضوع تسریع در کاهش وابستگی به نفت و گاز دوباره مورد توجه مدیران صنایع انرژی قرار گرفته است.

عارف محمود، معاون اجرایی و مدیرعامل بخش پایین‌دستی شرکت پتروناس مالزی در نشست مجازی Platts APPEC ۲۰۲۰ در این باره گفت: همه درباره ضرورت تنظیم مجدد و بازآرایی صنعت انرژی سخن می‌گویند. به نظرم باید هر چه سریع‌تر این برنامه گذار انرژی اجرا شود.

شرکت انرژی دولتی پتروناس مالزی در فاصله بین ماه‌های آوریل و ژوئن زیانی ۵ میلیارد دلاری را متحمل شد و گروهی را مامور کرد تا پورتفو این شرکت را بازسازی کنند و میزان سرمایه‌گذاری در تولید انرژی خورشیدی و بادی را افزایش دهند.

در همین راستا گفته می‌شود غول‌های نفتی همچون بریتیش پترولیوم اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه در سر می‌پرورانند. شرکت‌های انرژی دولتی چینی هم بی‌صدا وارد برنامه توسعه انرژی‌های نوشونده شده‌اند. شرکت رویال داچ شل نیز بر تولید انرژی از بیومتان، سوخت‌های زیستی و هیدروژن است.

فیلیپ بایون، مدیرعامل شرکت اکوپترول کلمبیا در این باره گفت: اکوپترول قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ بین صفر تا ۳۰۰ مگاوات برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های نوشونده تولید کند.

منبع: رویترز

کد خبر 416681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =