یک پیش‌بینی خوشحال کننده از بازار فردا

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی خود از بازار سرمایه در آخرین کاری این هفته را امیدوار کننده عنوان کرد.

به گزارش صدای بورس،‌ بازار سرمایه روز سه شنبه (25 شهریور) همانند روز قبل مثبت شد،‌ اتفاقی که در دل سهامداران بعد از چند وقت ریزش بازار حس امیدواری را تاحدی بیشتر کرده است. از نگاه کارشناسان این حوزه تصویب برخی قوانین از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد،‌ برداشته شدن سقف عرضه ارز به سامانه نیما از سوی صادرکنندگان و... از جمله عوامل موثر بر سبزپوش شدن شاخص بورس طی این چند روز است و حساسیت‌ها نسبت به تداوم این روند در روزهای آتی را بیشتر کرده است.

حمید میرمعینی،‌ کارشناس بازار سرمایه در یک پیش‌بینی نسبت به آخرین روز کاری بازار سرمایه در این هفته به خبرنگار صدای بورس گفت: فردا هم بازار مثبت خواهد بود.

وی اظهار کرد: بعد از افت قیمتی که بسیاری سهم‌ها طی این چند وقت تجربه کردند و قیمت‌ سهم‌هایی به ویژه سهم‌های شاخص‌ساز ارزنده شدند،‌ حمایت‌ها از بازار سرمایه به کمک آمد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ بازار طی چند وقت اخیر به کف رسید و به نظر می‌رسد بعد از چند وقت متحول شد. در این شرایط نرخ ارز و قیمت کالا در بازارهای مختلف همچون مسکن و خودرو هم مزید بر علت شد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه در کوتاه مدت (تا هفته آینده) حدود 10 درصد رشد داشته باشد. از سویی در بازار روند شدیدی اعم از رشد و ریزش شدیدی نخواهیم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهم‌های کوچک رشد چشم‌گیری نخواهند داشت و افت ادامه پیدا می‌کند،‌ اظهار کرد: اما سهم‌های شاخص‌ساز 10 درصد رشد می‌کنند و بعد از آن نوسانی در دامنه مثبت و منفی 10 درصد شروع می‌شود تا اینکه مجدد خبرهای جدیدی در عرصه جهانی یا داخلی منتشر شود و یا اینکه دولت اقدام به سیاست‌گذاری جدیدی کند.

در پایان میرمعینی گفت:‌ از روز یکشنبه و دوشنبه هفته آتی نوسان در بازار سرمایه شروع می‌شود.

محمد فیروزی

کد خبر 416664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =