رشد سهام آسیایی با داده‌های مثبت چینی

بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر انتشار داده‌های مثبت از اقتصاد چین و خوش‌بینی درباره کشف واکسن کرونا، در مجموع امروز با رشد مواجه شدند.

به گزارش صدای بورس، امروز سه‌شنبه شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه (بدون ژاپن) به میزان ۰.۵ درصد رشد کرد. این چهارمین روزی است که این شاخص با افزایش روبه‌رو می‌شود. از ابتدای سال تاکنون این شاخص حدود ۳ درصد رشد کرده است. در سال جاری، سهام بخش فناوری عامل اصلی رشد بازارهای آسیایی بوده است.

داده‌های اقتصادی چین نشان می‌دهد که تولید صنعتی این کشور در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۵.۶ درصد رشد داشته است. در ۵ ماه گذشته، رشد تولیدات صنعتی چین روند مثبتی داشته است. بر این اساس، ارزش سهام شرکت‌های برتر چین ۰.۷ درصد افزایش یافت. در این میان، ارزش دلار افت و ارزش یوان رشد کرد و به بالاترین سطح در ۱۶ ماه اخیر رسید.

تحلیلگران بانک HSBC معتقدند، داده‌های منتشر شده نشان‌دهنده بهبود فعالیت‌های بخش خصوصی چین در ماه آگوست است.

شاخص بازار سهام کره جنوبی نیز با رشدی ۰.۵ درصدی روبه‌رو شد اما نیکی ژاپن همین مقدار افت کرد. با این حال تحلیلگران می‌گویند: با پیروزی یوشیهیده سوگا در انتخابات کادر رهبری حزب حاکم ژاپن، بازار سهام این کشور در مسیر رشد قرار خواهد گرفت. وی از حامیان بازار آزاد و بازار سهام است. به این ترتیب، حضور سوگا در جایگاه نخست‌وزیر، خبر خوبی برای بازار سهام ژاپن است.

منبع: رویترز

کد خبر 416641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =