۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
پیش بینی قیمت جهانی مس

بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ؛ قیمت جهانی این فلز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد که از دلایل آن می توان گفت کاهش ارزش دلار آمریکا به افزایش قیمت کامودیتی ها از جمله مس کمک کرده است.

به گزارش صدای بورس،‌  نگرانی های بین المللی درباره عرضه مس به ویژه از سوی شیلی که بزرگترین تولید کننده آن است، همچنان ادامه دارد.

کاهش شدید موجودی مس در انبارهای بازار فلزات لندن موجب شده تا موجودی این فلز راهبردی به کمترین سطح خود از سال 2005 کاهش پیدا کند. با ارزیابی سفارشات مهم مس، به این نکته پی می بریم که این تقاضا هنوز ادامه دارد.
چین بودجه مربوط به پروژه های زیرساختی پس از بحران شیوع ویروس کرونا را افزایش داده است که این تصمیم موجب افزایش تقاضا برای مس شده است. سرمایه گذاران بین المللی پس از آنکه بانک سیتی گروپ پیش بینی خود از قیمت جهانی مس را  8000 دلار در هر تن اعلام کرد، با هیجان بیشتری به دنبال خرید مس هستند.

همچنین ارقام CFTC نشان می دهند که خرید مس در حال افزایش است. نشانه های مثبت و امیدوارکننده ای در مورد استفاده از  مس وجود دارد از جمله بخش مسکن آمریکا که در حال رشد است و به مقدار قابل توجهی مس نیاز دارد.

توسعه تکنولوژی سبز نیز می تواند محرک خوبی برای صنعت جهانی مس باشد. این شرایط برای خریداران میان مدت مس خوشایند است. ریسکهای اصلی در این چشم انداز، هرگونه کاهش سریع تقاضا ناشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های مرتبط است. منبع بلومبرگ
ترجمه :کارگزاری بانک کارآفرین

کد خبر 416445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =