۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
سهام «وغدیر» بیمه شد

با اعلام مدیرعامل گروه مالی ساتا، امروز بیست و دوم شهریورماه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با هدف حمایت از سهام این هلدینگ بزرگ بورسی در بورس و اوراق بهادار تهران منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، سید محمد هاشمی‌ نژاد با بیان اینکه سهام‌داران«وغدیر» می‌توانند این اوراق را با نماد«هغدیر۹۱۲» خریداری کنند، افزود: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر پایه سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر انجام شده و قیمت اعمال ۱۷ هزار و ۳۸۰ ریال و سر رسید آن ۱۶ اسفند ماهه سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه با خرید این اوراق بازده‌ مورد انتظار سرمایه‌گذاران تضمین می‌شود، ادامه داد: حجم کل عرضه«هغدیر۹۱۲»، معادل با ۲۰۰ میلیون ورقه بوده و حداقل حداقل حجم عرضه روزانه آن، یک میلیون ورقه تعیین شده است.  

به گفته هاشمی نژاد، با توجه به ارزش ذاتی و ظرفیت‌های بالای موجود در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، عرضه این اوراق در دستور کار«صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح» قرار گرفت و کارگزار عرضه کننده آن نیز «آرمون بورس» است.

مدیرعامل گروه مالی ساتا گفت: اشخاص حقیقی مجاز به خرید حداکثر ۵۰ هزار ورقه از «هغدیر۹۱۲» هستند و این در حالی است که اشخاص حقوقی مجاز به خرید این اوراق نیستند. 

وی در خصوص شرایط تسویه تعهدات یادآور شد: مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه در سررسید توسط عرضه کننده به دارنده اوراق اختیار فروش تبعی پرداخت می‌شود.

انتشار اوراق«اختیار فروش تبعی» که در ایران با نام«بیمه سهام» شناخته می‌شود به سهام‌داران اختیار می‌دهد که سهام تحت تملک خود را به قیمت تضمین شده در تاریخ معینی در آینده به فروش رسانند.

کد خبر 416431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =