نگرانی برای تامین مواد اولیه صنعت ساختمان نداریم

سرقینی گفت: نگرانی از بابت تامین مواد اولیه در صنعت ساختمان نیست و در اقلام مهم این صنعت بیش از دو برابر نیاز، تولید داریم.

به گزارش صدای بورس، جعفر سرقینی در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان  گفت: این نمایشگاه با دریافت مجوزهای لازم و رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه صنعت ساختمان به صورت صد در صد با تامین مواد اولیه از داخل کشور کار می‌کند، ادامه داد: در این حوزه نه تنها نگرانی از بابت تامین مواد اولیه نداریم؛ بلکه در اقلام مهم این صنعت نظیر فولاد، سیمان و کاشی سرامیک تقریبا بیش از دو برابر نیاز تولید داریم.

سرپرست وزارت صمت افزود: از ده میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به هفت میلیارد دلار مربوط به مصالح ساختمانی بوده است.

سرقینی گفت: امروز کشور ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد منطقه و یکی از عمده صادرکنندگان سیمان دنیا به شمار می‌رود.در صادرات شیشه و کاشی و سرامیک نیز صادرکننده مهمی به شمار می‌رویم.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: مصالح ساختمانی زیادی را در ساخت و سازها در قالب هدر رفت از دست می‌دهیم که بخشی از آن به نحوه ساخت و سازها بازمی‌گردد و بخشی دیگر را با مدیریت می‌توان به حداقل رساند.

وی با توجه به زلزله خیز بودن کشور تصریح کرد: نوآوری و سبک سازی در تهیه مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز ساختمان‌هایی سبک و مقاوم در برابر زلزله باید تداوم داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

کد خبر 416362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =