بانک توسعه تعاون از دارایی‌های مهم بخش تعاون است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از دارایی‌های مهم بخش تعاون یاد کرد.

به گزارش صدای بورس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در جلسه انعقاد تعدادی تفاهم‌نامه در بخش تعاون ضمن تبریک هفته تعاون اظهار داشت: نهادسازی ارزشمندی در بخش تعاون صورت پذیرفته است و بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از مهمترین داشته‌های این بخش، خدمات ارزنده‌ای به تعاونگران و کارآفرینان ارائه داده است.
شریعتمداری با اشاره به این که ظرفیت‌های موثری در قانون برای تقویت بخش تعاون و حمایت از تعاونگران ایجاد شده است در ادامه افزود: چنانچه مطابق قانون، اختصاص قسمتی از منابع حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی جهت توسعه تعاون به وقوع می‌پیوست، سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی فراتر از وضعیت کنونی قابلیت تحقق داشت.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین بخش تعاون تصریح نمود: با تدابیر اتخاذ شده چنانچه بخشی از میزان پیش‌بینی شده در قانون برای اختصاص سی درصد منابع حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی و همچنین 20 درصد ارزش افزوده ایجاد شده در بخش بانک و بیمه کشور جهت توسعه بخش تعاون بکار گرفته شود، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به شکل بهتری قابل تحقق می‌باشد و ظرفیت جدیدی برای تقویت توان تسهیلات‌دهی این بانک و بهره‌مندی عموم تعاونگران فراهم خواهد گردید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی که مسئولین دولت به دنبال راهکار مطمئن جهت مردمی‌سازی اقتصاد هستند تعاون گزینه‌ای کارآمد می‌باشد و در این شرایط، صیانت و همچنین تقویت نهادهای این بخش از جمله بانک توسعه تعاون حائز اهمیت است.
شریعتمداری با اشاره به تجربه موفق تعاونی‌ها در مقاطع بحرانی به ویژه دوران جنگ تحمیلی گفت: بخش تعاون در توزیع اقلام مورد نیاز مردم به شکل کارآمد انجام وظیفه نموده است و در مقطع کنونی نیز مزیت‌های مهمی در آن بخش برای ایفای نقش توسعه‌ای وجود دارد.
گفتنی است در این جلسه محمد جعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارتخانه، حجت‌اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مجید انصاری رییس کمیته تعاون کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اصغر نوراله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید و سعید معادی معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون نیز حضور داشتند.

منبع:روابط عمومی بانک توسعه تعاون

کد خبر 416194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =