مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۱۷)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱۷ شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۱۷ شهریور ۹۹ ادامه روند شاخص بورس؛ احضار رئیس سازمان بورس به مجلس، افزایش قیمت خودرو از جمله برجسته‌ترین اخبار داخلی بود. رشد  ۱۱.۶ درصد رشد میزان صادرات یوانی چین در ماه آگوست، تاثیر اقتصاد آلمان از کرونا نیز از جمله خبرهای با اهمیت‌ حوزه بین‌الملل بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

1- احضار قالیباف به مجلس

به دلیل ریزش‌های اخیر بازار سرمایه، فردا سه شنبه ۹۹/۰۶/۱۸ قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس برای پاسخگویی به مجلس احضار شد.

۲- نرخ دلار و یورو امروز( ۱۷ شهریور ۹۹)

۳- افزایش صادرات و کاهش واردات چین

آمارهای ماه آگوست نشان داد، میزان صادرات یوانی چین در ماه آگوست با ۱۱.۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته روبه‌رو شد.آمارهای گمرک چین که امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹ منتشر شد، نشان می‌دهد در همین مدت میزان واردات این کشور نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته است.در ماه آگوست، تراز تجاری چین به مثبت ۴۱۶.۵۹ میلیارد یوان (۶۱ میلیارد دلار) رسید.

۴-بازگشایی «شستا» و «خودرو» بدون دامنه نوسان

دو نماد پر مخاطب این روزهای بورس، شستا و خودرو، در معاملات امروز دوشنبه ۱۷ شهریور متوقف شدند.  نماد این شرکت هم فردا سه شنبه ۱۸ شهریور، به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

۵- اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۶/۱۷
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۴۰هزار و ۵۷۰واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۶۰۷هزار و ۲۱۲واحدی به کار خود پایان داد.  سهامداران شرکت‌های ایران تایر، قند نیشابور و بهساز کاشانه تهران بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های آسان پرداخت پرشین، سرمایه‌گذاری صدر تامین و زر ماکارون بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

۶-  سهام عدالت ۱۷ شهریور ۹۹ / منتظر واریز چقدر پول باشیم؟
امروز با رشد ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی شاخص کل بازار سهام ارزش سهام عدالت بیش از ۱٫۵ درصد رشد کرد و ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی بالاخره از ۱۶ میلیون تومان فراتر رفت.  ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با رشد بیش از ۱.۵ درصدی به ۱۶ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسید، با این حساب ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سهام عدالت به حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

۷- وانت آریسان ۶۸میلیون تومان گران شد
شرکت ایران خودرو در دعوتنامه تسویه حساب برای مشتریان خودروی آریسان قیمت جدید این محصول را اعلام کرد.براساس این بخشنامه قیمت خودروی آریسان با افزایش ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۲۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به مشتریان اعلام شده است. افزایش قیمت این خودرو در حالی انجام شده که قیمت این محصول در خرداد ماه امسال ۵۲ میلیون تومان بوده است.

۸- اقتصاد آلمان اسیر کرونا
کلاوس وولراب، مسئول اجرای پژوهش‌ها در موسسه Ifo در این باره گفت: بخش صنعت که موتور اقتصاد آلمان به شمار می‌رود، دچار ضعف شده است. شاخص فضای تجاری Ifo از ۱۴.۳ در ماه جولای به ۱۵.۴ در ماه آگوست افزایش یافت. برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته، شرکت‌های صنعتی از جمله خودروسازان انتظار دارند که میزان تولید افزایش یابد. هرچند میزان این افزایش کمتر از کمتر از ماه‌های گذشته و ناامیدکننده است. شیوع بیماری کرونا در سطح جهان تاثیر منفی بر کسب‌وکار این شرکت‌ها داشته است.

۹-عرضه ۱۰۰ هزار تن ورق گرم فولادی در بورس کالا
۵۳ هزار و ۱۰۰ تن قیر و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود. تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه ۱۰۲ هزار و ۴۶۵ تن مواد پلیمری، قیر، گوگرد، لوب کات، وکیوم باتوم، پارافین واکس و روغن پایه است. یک هزار و ۵۰ تن ورق گالوانیزه، ۲ هزار و ۴۰ تن مس مفتول، ۱۰۰ تن سیم و مفتول مسی، ۳۸۰ تن شمش روی، ۱۰۰ تن شمش آلیاژی آلومینیوم و ۱۰ کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار مذکور عرضه شد.

۱۰-  ریزش بورس مسکن را گران می‌کند؟
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اتفاقات بازار سرمایه، پیش بینی می‌شود که تکانه‌هایی به بازار مسکن وارد شود. از این رو سیاستی که وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا دارد و استراتژی اصلی دولت، جداسازی بازار مصرف از بازار سرمایه گذاری در مسکن است.

۱۱- قیمت خودرو ( ۱۷ شهریور ۹۹)

پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۰۴میلیون تومان فایل شد. قیمت پراید ۱۳۱ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۶ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار با رشد ۱۶ میلیون تومانی ۱۱۳ میلیون تومان تعیین قیمت شد. تیبا دو ۱۲۴ میلیون تومان، ساینا ۱۲۵ میلیون تومان و کوئیک ۱۳۷ میلیون تومان اعلام شد. سمند ال. ایکس نیز با افزایش ۱۸ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ میلیون تومان فایل شد. سمند سورن نیز با ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ ایکس به قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی به قیمت ۱۹۷ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی. یو۵ به بهای ۲۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد و همه این خودروها بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۱۳ میلیون، ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر با ۲۲۰ میلیون تومان، و هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۹ میلیون تومانی ۱۰۴ میلیون تومان اعلام شد.

منبع: صدای بورس، هفته‌نامه اطلاعات بورس، تسنیم، رویترز، ایلنا، تجارت نیوز

کد خبر 416158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =