طراحی فاز 3 تغلیظ سونگون مطابق با آخرین نتایج اکتشافی

علی فتوحی، مجری طرح فاز 3 تغلیظ سونگون گفت: این طرح با عنایت به افزایش ماده معدنی قابل استخراج در مجتمع مس سونگون و برای تامین خوراک کنسانتره ورودی و تکمیل چرخه تولید در این مجتمع طراحی شده است.

به گزارش صدای بورس به نقل از مس‌پرس، علی فتوحی به رویکرد اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت مس مبنی بر افزایش تولید و رونق هرچه بیشتر توسعه طرح‌های‌ اقتصادی اشاره کرد و گفت: فاز 3 تغلیظ کنسانتره مس سونگون مشابه فاز 1و2 این مجتمع برای خاک ورودی 7 میلیون تن در سال و کنسانتره مس تولیدی 150 هزار تن در سال و تولید 1500 تن کنسانتره مولیبدن در سال طراحی شده است.
مجری طرح فاز 3 تغلیظ سونگون با بیان این‌که ذخیره ماده معدنی قابل استخراج در مجتمع سونگون بیش از یک میلیارد تن اعلام شده است، افزود: اصلی‌ترین دلیل اجرای طرح فاز 3 نیز دقیقا مرتبط با ذخیره ماده معدنی قابل استخراج است و برابر مهندسی و اعلام طرح‌های توسعه معدن این مجتمع طرح استخراج این ماده معدنی به موازات اجرای طرح تغلیظ فاز 3 در حال انجام است.
وی میزان سرمایه ارزی و ریالی مورد نیاز این طرح را در مجموع 30 هزار میلیارد ریال برای احداث سنگ‌شکن، نوار انتقال مواد، کارخانه و قسمت‌های جانبی عنوان کرد و گفت: همچنین  12 هزار میلیارد ریال نیز برای مجمعه انتقال باطله و تامین آب برگشتی برآورد شده است.
فتوحی با بیان این‌که کارشناسان مجرب شرکت و مهندسان داخلی برای اجرای سریع و بدون نقص این پروژه توان لازم را دارند، گفت: بخش عمده تجهیزات اصلی این خط خریداری شده است و قسمت‌های اصلی این پروژه در داخل ساخت خواهد شد و بخش بسیار کوچکی از آن نیاز به تامین از خارج دارد.
به گفته مجری طرح فاز 3 تغلیظ سونگون این طرح در حال حاضر در مرحله خاکبرداری است و انتخاب مشاور طرح نیز صورت گرفته است. همچنین شناسایی پیمانکاران برای اجرای این طرح به‌صورت EPC انجام شده و به‌زودی اسناد مناقصه تکمیل و مناقصه برگزار خواهد شد.


کد خبر 416094

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اکتشافات، کلید توسعه پایدار صنعت مس

    اکتشافات، کلید توسعه پایدار صنعت مس

    شرکت مس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز مس در کشور، در راستای توسعه سبد محصولات تولیدی، راهبردهای مختلفی را پی گرفته است که شامل بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای فاز ۲ معدن میدوک، فاز ۳ معدن سرچشمه و فاز ۳ معدن سونگون و ... می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =