جو بی‌اعتمادی کاربران توئیتر درباره حقوقی‌ها

در پایان معاملات روز یکشنبه کاربران توییتری با توجه ویژه‌ای نسبت به افت سهام شستا نسبت به روند بازار و سایه سنگین حقوقی‌ها ابراز گلایه و نقد کردند.

به گزارش صدای بورس،‌ روز یکشنبه بورس اوراق بهادار در حالی به کار خود پایان داد که شاخص بورس 5 هزار واحد رشد داشت و به عدد یک میلیون 647 هزار و 855 رسید. این در حالی است که کماکان نماد بسیاری از شرکت‌ها در محدوده منفی بود.

در این میان یکی از نمادهای منفی تأثیرگذار بر شاخص بورس نماد «شستا» بود. این نماد که هفته گذشته سابقه منفی شدن داشت، این روزها به بحث داغی در میان کاربران فضای مجازی مبدل شده است. کاربرانی که سهام‌دار بورس هستند یا برای اغراض دیگری در فضای مجازی تنش ایجاد می‌کنند.

در این گزارش نگاهی به برخی از توییت‌های مرتبط با فضای بورس و نماد شستا که در روز یکشنبه -16 شهریور- منتشر شده است،‌ می‌اندازیم که درادامه از نظر می‌گذرانید:

اکانت چشم آبی که در فراخوان‌های اعتراضی گروه‌های اپوزیسیونی همچون فراخوان‌های اعتراضی محمدرضا پهلوی در ماه‌های قبل فعالیت ویژه‌ای داشت در روز یکشنبه توییتی منتشر کرد و به شرایط بازار بورس معترض شد.

موضوعی مورد اشاره فوق توسط کاربران دیگر هم به شکل دیگری باز مطرح شده است.

در میان کاربرانی که فعالیت‌شان در شبکه اجتماعی توییتر بیشتر حال و هوای بورسی دارد بعد از اتمام زمان معاملات روز یکشنبه کاربرانی بودند که تشویق به فروش سهام شستا می‌کردند. کاربری به اسم «دکتر رضا» شرایط بازار را مناسب فعالیت نوسان‌گیران حقوقی معرفی کرد.

کاربر دیگری هم با استفاده از هشتگ‌های چند نماد تاثیرگذار سیگنال‌های ترک بازار سرمایه را نشان می‌دهد.

نمونه این اظهار نظرات را در توییت‌های دیگر هم به شکل دیگر می‌توان دید.

البته در نقطه مقابل این دیدگاه هستند کسانی که تشویق به حضور بلند مدت در بورس می‌کنند. کاربری به اسم «M&M» از جمله این کاربران است.

بی اعتمادی به سهامداران حقوقی یکی از موضوعاتی است که در توییتر می‌توان اثر آن را ملاحظه کرد.

یکی از توییت‌هایی که مورد توجه کاربران قرار گرفت از سوی کاربری به اسم «کامران- ادیبان» منتشر شد که تلاش کرده است مقایسه ای از رفتار سهامداران بازار سرمایه و افراد وارد شده به بازار ارز در سال‌های گذشته انجام دهد.

با نگاهی به آنچه در فضای مجازی می‌گذرد در روز یکشنبه کاربران توییتری که درباره بورس اظهار نظر می‌کنند بیش از همه بی‌ اعتمادی به تصمیم‌ها و احساس ضرر کردن به واسطه سایه سنگین حقوقی‌ها ملاحظه می‌شود.

کد خبر 416089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =