دستور روحانی برای ارائه تسهیلات به حقوق بگیران

رئیس جمهور به وزارتخانه‌های اقتصاد، رفاه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد تا طرح‌های جدیدی در خصوص تسهیلات خرید کالا را برای حقوق‌بگیران ارائه کنند.

به گزارش صدای بورس، روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تأکید کرد: با وجود اینکه تکانه‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در برخی حوزه‌ها لطماتی را به اقتصاد کشور زده است اما دولت تمام تلاش خود را به کار بسته است که در حد امکان فضای توسعه و رونق در تولید و کسب و کار را حفظ کند و در عین حال تأمین کالاهای مورد نیاز مردم مسیر خود را ادامه دهد.

رئیس جمهور اختصاص تسهیلات و وام‌های خاص در ابتدای سال جاری برای خانوارها و صاحبان کسب و کارهای زیان دیده از محدودیت‌های کرونایی را از جمله اقدامات دولت برای جبران خسارت‌ها و زیان‌های وارد شده به زندگی مردم عنوان کرد و مقرر کرد که وزارتخانه‌های رفاه، اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه طرح‌های جدیدی در خصوص تسهیلات خرید کالا را برای حقوق‌بگیران، بازنشستگان و کسانی که درآمد ثابت و مشخص دارند، پیگیری و اجرا کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه تأمین کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم و کنترل و مدیریت قیمت آنها اولویت نخست دولت است، اظهار داشت: دولت نگذاشته و نخواهد گذاشت که موضوع کالاهای اساسی موجب نگرانی مردم شود و در این جهت دستگاه‌های مرتبط، با برنامه‌ریزی منظم و با هماهنگی عمل خواهند کرد.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: دولت همانطور که تاکنون اجازه نداده مشکلات و معضلات برنامه‌های اقتصادی کشور را مختل کند، با هماهنگی‌ها و اقدامات مؤثر تلاش خواهد کرد لایحه بودجه سال آینده را با توجه به واقعیات پیش رو به مجلس ارائه کند.

کد خبر 415833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =