ستاره خلیج فارس راهی بازار سرمایه می‌شود

مجمع سالانه شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین «تاپیکو» مبلغ ۶۳۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

به گزارش صدای بورس، مجمع سالانه  شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در روز چهارشنبه چهارم شهریورماه ۹۹ با حضور اکثر سهامداران برگزار شد. در این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ ۶۳۰ ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران رسید.

 محمود مخدومی؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در ابتدای این مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی ۹۸ پرداخت و گفت: در برنامه شرکت قرار دارد که نفت ستاره خلیج فارس راهی بازار شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین ادامه داد: طبق ابلاغیه ای که در خرداد ماه در خصوص تخفیف خوراک آمده است، این تخفیف که حدود  ۱۵۰ میلیون دلار است  بر سود نفت ستاره خلیج فارس تاثیر خواهد داشت. ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهام این شرکت در بازار عرضه می شود و افزایش سرمایه آن نیز از محل اورده نقدی و مطالبات خواهد بود.

مخدومی با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش بازار خواهد داشت، گفت:  امکان تسویه ۴۰ درصد تسهیلات نفت ستاره از محل افزایش سرمایه و انتشار اوراق وجود خواهد داشت و برنامه جدی سهامداران برای تبدیل بدهی‌های ارزی به ریالی این پالایشگاه است. همچنین امکان افزایش عمر مفید تجهیزات نفت ستاره بمنظور کاهش هزینه استهلاک سالانه و افزایش دو درصدی حاشیه سود خالص پالایشگاه در دست بررسی است.

وی درباره شرکت پلوله که به تازگی اعلام ورشکستگی کرده است، افزود: پلوله یا شرکت ورشکسته نیست که به نظر همینطور است و میتواند بدهی هارا پرداخت کند و یا ورشکست اعلام می شود که طبق قانون ما باید اصل وام را پرداخت کنیم. همچنین از حراج سهام توقیف شده نیز جلوگیری شده است.

کد خبر 415702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =