شرط بانک مرکزی برای صدور کیف الکترونیک پول / ۳ مصوبه  شورای عالی پول

شورای پول و اعتبار ۳ مصوبه تصویب کرد که از جمله آن بیان جزئیات صدور کیف الکترونیک پول براساس ضوابط بانک مرکزی است.

به گزارش صدای بورس، رئیس کل بانک مرکزی ضمن ارائه گزارش خلاصه تحولات نقدینگی در مرداد امسال گفت: رشد نقدینگی در پنج ماهه سال‌جاری نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲ درصد است که باتوجه به تحولات سال‌ جاری همچون تأمین منابع مالی مبارزه با آثار اقتصادی کرونا، رقم مناسبی ارزیابی می‌شود.

عبدالناصر همتی در هزار و دویست و نود و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار، ضمن اشاره به تحولات بازار نیمایی، تأکید کرد: باتوجه به افزایش عرضه ارز در این بازار، انتظار می‌رود ثبات بازار ارز تقویت شود و شاهد ثبات بیشتر در بازارهای مالی باشیم. 

۳ مصوبه شورای پول و اعتبار 

در ادامه این جلسه، بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و با هدف مدیریت ریسک نقدینگی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، شورای پول و اعتبار بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را موظف کرد، ظرف مدت سه ماه، حداقل معادل سه درصد از مانده کل سپرده‌های خود را به صورت اوراق مالی اسلامی قابل معامله در بازار سرمایه که توسط خزانه‌داری کل کشور منتشر می‌شود، نگهداری کنند. یادآور می شود شورا به بانک مرکزی اجازه داد بنا به شرایط و اقتضائات، نسبت یاد شده را در مورد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، تعدیل کند.

صدور کیف الکترونیک پول براساس ضوابط بانک مرکزی 

شورای پول و اعتبار به منظور تسهیل در جریان مبادلات خرد، با صدور کیف الکترونیک پول از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر  بانکی بر اساس ضوابط راهبری و نظارتی که توسط بانک مرکزی تهیه و ابلاغ خواهد شد، مشروط بر آنکه منجر به خلق پول نشود، موافقت کرد.

همچنین با پیشنهاد بانک مرکزی و موافقت شورای پول و اعتبار، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بابت بیماران دارای بیماری صعب‌العلاج، سرطانی و زوج‌های نابارور به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه (پنج سال) افزایش یافت.

منبع: ایسنا

کد خبر 415697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =