مادیرا  در یک قدمی اهداف توسعه

ماه گذشته و در گفت‌وگویی بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین خبری در خصوص تامین مالی برای پیشبرد اهداف توسعه شرکت اعلام کردند. روز گذشته، چهارم شهریور ماه اطلاعیه ای در سامانه کدال منتشر شد؛ از او در این خصوص سوال کردیم.

با توجه به اطلاعیه ای که در سامانه کدال منتشر شده، تامین مالی مورد نیاز به طور کامل انجام شد؟

بله، همانطور که قبلا گفته بودیم، ما از سهامداران اصلی شرکت خواسته بودیم که ۴۰۰ میلیارد دیگر به شرکت قرض دهند تا بتوانیم با سرعت بیشتری برای تامین قطعات و مواد اولیه اقدام کنیم. تصمیم بر این بود بخشی از این پول به صورت نقدی و بخشی هم از محل فروش سهام سهامداران اصلی شرکت تامین شود. در این مدت به دلیل تلاطم و نوسان در بازار سرمایه فروش سهام به صلاح نبود ولی دیروز ۴ شهریور  با متعادل شدن بازار این اتقاق افتاد و خوشبختانه با فروش سهام توانستیم تامین مالی را به طور کامل انجام دهیم.

- سال گذشته نیز ۴۰۰ میلیارد نیز به شرکت تزریق شد که از آن به عنوان وام بدون بهره یاد می کنید. آیا تجربه خوب از آن راهکار باعث شد مجدد همین روش تامین مالی را انتخاب کنید؟

 دقیقا دی ماه سال گذشته نیز از سهامداران اصلی خواستیم ۴۰۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام خود به شرکت قرض دهند. تمام آن نقدینگی تا ریال آخر در شرکت هزینه شد و خوشبختانه باعث شد با وجود سختتر شدن شرایط قبل از گران تر شدن نرخ ارز و مواجهه با کرونا، ما قطعات و مواد اولیه را تامین کنیم و تا این مدت بدون نگرانی تولید داشته باشیم. با تجربه خوب قبلی برای ادامه راه و پیشبرد اهداف ، این اتفاق تکرار شد و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به شرکت پرداخت شد. تا کنون سهامداران اصلی شرکت ۸۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام داده اند که همانطور که قبلا گفتم در واقع یک وام بدون بهره برای شرکت است.

_ برای بازپرداخت این پول به سهامدارن تصمیمی گرفته شده است ؟

 بله این ۸۰۰ میلیارد بدهی شرکت به سهامداران اصلی است و باید به آنها پرداخت شود. اگر مجوز های لازم را از سازمان بورس بگیریم و مراحل آن طی شود تلاش می‌کنیم از طریق افزایش سرمایه این بدهی را بازپرداخت کنیم.

کد خبر 415675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =