ادامه بحران بیکاری در آمریکا

گولدمن ساکس می‌گوید: نزدیک به یک چهارم از بیکاری موقت کنونی در آمریکا به بیکاری دائمی تبدیل خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، کارشناسان اقتصادی معتقدند که بحران بیکاری آمریکا در سال ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد داشت. گرچه برخی می‌گویند، استخدام دوباره کارگرانی که بیکار شده‌اند، در ماه‌های آینده به بهبود بازار کار آمریکا کمک خواهد کرد اما گولدمن ساکس معتقد است که نزدیک به یک چهارم از این افراد تبدیل به بیکاران دائمی خواهند شد.

در نخستین ماه‌های شیوع بیماری کرونا، کارفرمایان آمریکایی بیش از ۲۲ میلیون نفر را اخراج کردند. در این میان، تنها یک روزنه امید وجود داشت: بیشتر این بیکاران، تحت عنوان "موقت" طبقه‌بندی شدند. در واقع بیش از ۱۸ میلیون نفر در ماه آوریل تحت این عنوان به جمع بیکاران آمریکایی افزوده شدند که بالاترین رقم در تاریخ بازار کار آمریکا به شمار می‌رود.

جوزف بریگز، اقتصاددان گولدمن ساکس در پژوهشی که هفته گذشته منتشر شد، نوشته است: با بازگشایی مجموعه‌های دولتی، استخدام دوباره کارگران به بهبود بازار کار آمریکا در ماه‌های می، ژوئن و جولای کمک کرد. با توجه به اینکه بیش از ۹.۲ میلیون نفر هنوز تحت عنوان بیکار موقت طبقه‌بندی می‌شوند، به نظر می‌رسد که بازار کار آمریکا خود را برای افزایش میزان اشتغال تا پایان امسال آماده می‌کند.

به هر حال، آمار بالای بیکاران موقت می‌تواند روند بهبود بازار کار آمریکا را مختل کند. کارگران به دنبال موقعیت‌های شغلی بهتر هستند. بریگز در ادامه می‌نویسد: برخی الگوهای موجود از وخیم‌تر شدن اوضاع بازار کار آمریکا در ماه جولای خبر می‌دهند. ازریابی گولدمن ساکس نشان می‌دهد که حدود یک چهارم بیکاران امروز آمریکا به خیل بیکاران دائمی خواهند پیوست. در واقع، نزدیک به دو میلیون نفر تا سال ۲۰۲۱ بیکار باقی خواهند ماند و شغلی (دائم یا موقت) پیدا نخواهند کرد.

گلدمن ساکس می‌افزاید: از ماه ژوئن تا ماه جولای، نرخ بیکاری موقت به دائمی تقریبا دو برابر شده است و با پایان برنامه حمایت دولتی، پیش‌بینی می‌شود که این رقم همچنان سیر صعودی داشته باشد.

در چنین شرایطی، نتایج یک پژوهش در دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که آمار کارگرانی که امید به بازگشت به شغل قبلی خود را دارند، به شدت در حال کاهش است.

منبع: بلومبرگ

کد خبر 415581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =