۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
پاسخ «دجابر» به سهامداران

مدیرعامل شرکت داروسازی جابر ابن حیان در پاسخ به چند پرسش سهامداران درباره وضع این شرکت، اطلاعیه‌ای در سامانه کدال منتشر کرد. نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را بخوانید.

به گزارش صدای بورس، مصطفی صفاری در خصوص عرضه اولیه سهام شرکت‌های داروسازی دانا، پخش رازی و داروسازی راموفارمین گفت: اقدامات اولیه مبنی بر پذیرش این سه شرکت در حال انجام بوده و پس از تکمیل فرآیند قانونی توسط فرابورس و همچنین ارزشگذاری شرکت‌های مزبور، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به عرضه سهام اقدام خواهد شد.

وی افزود: موضوع پذیرش شرکت داروسازی دانا در هیئت پذیرش در خردادماه سال جاری مطرح شده است و دو شرکت دیگر نیز در نوبت جلسه هیئت مدیره پذیرش هستند. همچنین ارزشیابی سهام شرکت‌های مذکور در حال انجام بوده و ارزش سه شرکت در زمان عرضه منوط به شرایط بازار سرمایه و کشف قیمت در آنها در تاریخ عرضه خواهد بود.

صفاری در پاسخ به سوالی درباره فروش این شرکت گفت: ۴۳ درصد فروش شرکت در سال ۹۸ محصولات OTC  و ۳ درصد فروش مربوط به مکمل بوده است. همچنین تولید و فروش شرکت داروسازی دانا نیز در سال ۹۹ در حدود ۹.۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: شرکت داروسازی جابر ابن حیان طبق آخرین آمارنامه در دسترس، حدود ۱۱ درصد سهم بازار محصولات آنتی بیوتیک و ۴۶ درصد محصولات پنی سیلین را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی جابر ابن حیان در خصوص برنامه شرکت برای افزایش تولید نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب تولید و نیاز بازار دارویی، افزایش تولید محصولات اسپری تنفسی در برنامه شرکت قرار دارد.

کد خبر 415199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =