جزئیات عرضه  ETF دوم /  عرضه ۱۵ درصد از سهام چهار پالایشگاه در بورس

اقدامات پذیره نویسی دومین صندوق ETF دوم که مربوط به شرکت‌های پالایشی است، در حال انجام است و به این ترتیب ۱۵ درصد از سهام چهار پالایشگاه تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران در این صندوق عرضه خواهند شد.

به گزارش صدای بورس، دومین صندوق معامله پذیر دولتی که صندوق پالایشی هاست شهریورماه و سومین صندوق در سه ماهه سوم سال پذیره نویسی و عرضه خواهد شد.

حسن علایی، در خصوص دومین صندوق ای تی اف دولتی اظهار داشت: اقدامات پذیره نویسی دومین صندوق ای تی اف دوم که مربوط به شرکت‌های پالایشی است در حال انجام است و به این ترتیب ۱۵ درصد از سهام چهار پالایشگاه تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران در این صندوق عرضه خواهند شد.

 معاون امور واگذاری سهام و بنگاه‌ها در ادامه گفت: برنامه این است که اقدامات اجرایی دومین صندوق ای تی اف، در تابستان صورت بگیرد.

وی در خصوص سومین ای تی اف دولتی خاطرنشان ساخت: داراسوم که به ETF خودرویی و فلزی معروف است از ترکیب سهام چهار شرکت، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، ایران خودرو و سایپا ایجاد خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای پذیرش این صندوق در سه ماهه سوم سال در حال انجام است.

مطابق قانون بودجه سال جاری ۹۹ و تبصره دو قانون و مصوبه هیئت وزیران، پذیرش سه صندوق سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر (ای تی اف) در سال جاری به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شده است.

منبع: سنا

کد خبر 415164

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =