رشد ۷۵ درصدی سود خالص «تاصیکو» در فصل نخست

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: سود خالص سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ «تاصیکو» نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ به میزان ۷۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، غلام رضا سلیمانی افزود: عملکرد ۳ ماه نخست سال ۱۳۹۹ تاصیکو از سوی کارشناسان صدر تامین بررسی و شرکت با ثبت عملکرد قابل توجه شاهد افزایش درصدهای تولید، فروش، سود ناخالص و خالص بوده است. به طوری که تاصیکو نسبت به مدت مشابه سال قبل در تولید ۳ درصد، فروش ۳۲ درصد، سود ناخالص ۴۷ درصد و سود خالص ۷۵ درصد رشد داشته است.

 سلیمانی بیان کرد: شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز توانسته‌اند در بخش‌های مختلف در راستای حمایت از سال جهش تولید که هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد، عملکرد مثبتی را به ثبت برسانند.

بنا به گفته سلیمانی، بر این اساس شرکت‌های کاشی الوند با ۱۷۱ درصد، کاشی سعدی با ۱۹۸ درصد، مس شهید باهنر با ۳۵۹ درصد، پشم شیشه ایران ۲۱۴ درصد، صنایع خاک چینی ایران با ۱۷۲ درصد، شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با ۹۷ درصد و شرکت معدنی املاح ایران با ۳۶ درصد توانسته‌اند در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ رشد سود خالص را به ثبت برسانند.

در این میان شرکت زغال سنگ پروده طبس نیز توانسته است در سه ماه نخست ۱۳۹۹ نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ رشد ۵ درصدی تولید را در کارنامه خود به ثبت برساند.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در راستای بومی‌سازی قطعات و مواد اولیه نیز توانسته است در شرکت‌های خاک چینی، پشم شیشه ایران، مس شهید باهنر، فرآورده‌های نسوز، زغال سنگ پروده طبس با برگزاری دوره‌های عارضه‌یابی و پرورش سفیران نوآور و عارضه‌یاب، بخش‌هایی از مواد و قطعات مورد نیاز خودشان را با تکیه به دانش و توانمندی جوانان ایرانی تولید و مانع خروج ارز از کشور شوند.

سلیمانی خبر داد: تاصیکو با تاسیس و راه‌اندازی شرکت شتابدهنده صدر فردا به منظور رفع گلوگاه‌های فناوری، بومی‌سازی مواد، قطعات و طرح‌های فناوری جدید تلاش دارد تا موج جدیدی از اکوسیستم‌های معدنی و صنایع معدنی را با رویکرد توسعه معادن و صنایع در کشور ایجاد کند.

کد خبر 414989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =