افزایش سرمایه و سود شرکت بیمه‌کوثر

بیمه کوثر در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت علاوه بر پیش‌بینی تحقق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سود سرمایه‌گذاری‌ در سال ۱۳۹۹، افزایش۸۳ درصدی سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را تا شهریور ماه عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط‌عمومی و اعلام مدیرعامل بیمه‌کوثر، در راستای تحقق افزایش۸۳ درصدی سرمایه اقدام‌های نهایی انجام شده است و به زودی پس از دریافت مجوز از سازمان بورس مجمع فوق‌العاده برگزار خواهد شد. همچنین شرکت واگذاری بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها، شناسایی بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سود و برنامه‌ریزی برای ورود به بازارهای جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

مجید مشعلچی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای بیمه کوثر در سال گذشته اظهار ‌کرد: کسب مجدد سطح بالاترین توانگری مالی برای چهارمین سال متوالی، قرار گرفتن در بین ۴۰ شرکت برتر فرابورس به انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار گرفتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران برای سومین سال متوالی و رشد ۵۸.۶ درصدی حق بیمه تولیدی در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل از هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال از جمله دستاوردهای این شرکت بوده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد با بیمه‌گذاران بزرگ به عنوان دستاوردهای سال گذشته بیمه کوثر، درباره برنامه‌های امسال شرکت در حوزه‌های مشابه گفت: تحقق فروش ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی (۶۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸) با رویکرد مدیریت بهینه ترکیب پرتفوی و سودآوری تمرکز بر تمدید و نگه‌داشت بیمه‌گذاران کم‌ریسک با هدف افزایش ماندگاری مشتریان به ۶۰ درصد و استمرار کسب سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه از جمله برنامه‌های امسال است. 

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به دریافت مجوز قبول اتکایی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸، توسعه و کسب سود در حوزه بازار قبولی اتکایی را یکی از برنامه‌های مهم شرکت در سال‌جاری اعلام کرد.

مجید مشعلچی فیروزآبادی همچنین درباره اقدام‌های سال گذشته شرکت در حوزه فن‌آوری اطلاعات گفت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از نرم‌افزار جامع بیمه‌گری فناپ و طراحی سامانه بک‌آپ در پاسخ به ریسک‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات، راه‌اندازی اتاق هدایت و راهبری بیمه کوثر، بهره‌برداری از مرکز عملیات و کنترل شبکه شرکت، بهره‌برداری از سامانه سامکو (سامانه مناقصات بیمه کوثر) برای نخستین‌بار در صنعت بیمه کشور، رونمایی از سامانه خدمات برخط – صدور بیمه‌نامه بدنه هوشمند سفر (مرکوری) به‌عنوان طرح انحصاری بیمه کوثر در ارائه برخط بیمه بدنه اتومبیل، رونمایی از سامانه نظارت درمان از جمله دستاوردهای مهم سال گذشته شرکت در این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال نیز افزایش خدمات الکترونیک و فروش برخط، بازاریابی برخط و پرداخت برخط خسارت، تجهیز و ارتقای زیرساخت‌های فن‌آوری در سرپرستی‌های استانی و توسعه سامانه نظارت تخصصی مدیران سرپرستی‌ها را در برنامه داریم.

کد خبر 414868

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =