اولویت ما ایجاد اشتغال است

صبح چهارشنبه هفته گذشته سیدامیرعباس حسینی مدیرعامل هلدینگ صباانرژی به همراه مدیران و کارشناسان سازمان بازرسی کشوری و جمعی از اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران این هلدینگ از بخش‌های مختلف کارخانجات تولیدی تهران ازجمله سالن‌های خط تولید PU، کلندر قدیم، کلندر جدید، انبارهای کالا و انبار لوازم یدکی بازدید کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ صباانرژی، در این بازدید، مسائل متنوع این مجموعه از وضعیت ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف، مشکل تملک زمین، محصولات به فروش نرسیده، دلایل تعطیلی کارخانه، انبارداری لوازم یدکی موجود، وضعیت سرمایه، دیون و بدهی‌ها بررسی شد. 

مدیرعامل هلدینگ انرژی، ضمن ابراز تاسف از تعطیلی کارخانجات تولیدی تهران، بر بررسی ابعاد مختلف وضع موجود کارخانه تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی ما در صندوق بازنشستگی، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت موجود برای ایجاد اشتغال است. بر این اساس، مهمترین برنامه‌ ما امکان‌سنجی راه‌اندازی بخشی از خط تولید کارخانجات تولیدی تهران با بازیابی و تعمیر ماشین‌آلات موجود است. برخی از دستگاه‌ها آنقدر قابل استفاده هستند که بتوان آنها را برای تولید چرم‌های مصنوعی مورد استفاده در خودرو راه‌اندازی کرد.

حسینی ادامه داد: سیاست ما این است که بحث فروش کارخانجات تولیدی تهران را متوقف و برای راه‌اندازی کسب و کار جدید متناسب با امکانات موجود در این مجموعه مطالعه و برنامه‌ریزی کنیم. موقعیت مکانی کارخانجات تولیدی تهران امکان خوبی برای راه‌اندازی صنعتی اشتغال‌زا و سودده مرتبط با صنایع روز مثل صنعت خودرو مهیا می‌کند. ما تلاش می‌کنیم یکی از قدیمی‌ترین برندهای صنعت ایرانی را احیا کنیم.

در این بازدید، کارشناسان سازمان بازرسی کشوری از اراده جدید هلدینگ صباانرژی بر حل مشکلات کارخانجات تولیدی تهران استقبال و اظهار امیدواری کردند با فروش محصولات دپوشده، انبارگردانی لوازم یدکی، حل مشکلات تملیکی و بهره‌داری از ظرفیت‌های موجود، مجموعه کارخانجات تولیدی تهران، از وضعیت بلاتکلیف فعلی عبور کند.

شرکت کارخانجات تولیدی تهران، سیزده آبان ۱۳۲۶ در تهران ثبت شده و حوزه اصلی فعالیت شرکت، تولید انواع محصولات سراجی، مشمع، نایلون، کف‌پوش و چرم مصنوعی بوده است. متاسفانه استهلاک  ماشین‌آلات، تغییر سبک زندگی مردم، عدم به‌روزرسانی محصولات، ناتوانی در فروش و زیان‌ده بودن شرکت در سال‌های اخیر، باعث تعطیلی کارخانجات تولیدی تهران شده است که حالا شرکت سرمایه‌گذار صندوق بازنشستگی تصمیم گرفته این مجموعه را راه‌اندازی کند.

کد خبر 414762

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =