افزایش سرمایه ۵۵ درصدی تاصیکو

امروز مجمع فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با حضور ۸۱ درصد سهامداران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) با هدف افزایش سرمایه برگزار و افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۳۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال تصویب شد.

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در این مجمع گفت: افزایش سرمایه ۵۵ درصدی شرکت قرار است از محل آورده نقدی، مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته، با رعایت مفاد قانون تجارت و اصلاحیه آن از طریق افزایش تعداد سهام انجام شود.

وی تحصیل سهام، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و اصلاح و بهبود ساختار مالی شرکت‌ها را جزو اهداف انجام افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین دانست.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین همچنین در رابطه مسایل پیش‌آمده پیرامون افزایش نرخ ارز گفت: نرخ برابری ارز و افزایش نرخ دلار با توجه به اینکه مواد اولیه برخی از شرکت‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود، نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها را بالا برده است.

یکی از محل‌هایی که برای مصرف افزایش سرمایه‌ مصوب امروز در نظر گرفته شده، تامین نقدینگی شرکت‌هاست تا بتوانند توان رقابتی خود را افزایش دهند.

مدیرعامل تاصیکو برنامه‌های آتی شرکت را اینطور شرح داد: روند ۳ ماهه و ارزیابی‌های شرکت نشان می‌دهد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری صدر تامین، بالاتر از اهداف پیش‌بینی شده حرکت کردند و حدود ۳۲ درصد سودآوری ۳ ماهه ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد داشته است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های ما برای سال آتی است. حدود ۲ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری نیمه تمام داریم که تا جایی که ممکن است آنها را به بهره‌برداری خواهیم رساند تا اشتغال خوبی برای کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: افتتاح رسمی شتاب‌دهنده شرکت صدر تامین در یکی دو هفته آینده انجام خواهد شد تا به بحث فناوری و ایجاد اکوسیستم نوآوری در شرکت کمک کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین همچنین یکی از مهمترین نتایج افزایش سرمایه را افزایش سهام تاصیکو در شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دانست و گفت: با این اقدام، در کنار بهبود زمینه‌های مشارکت شرکت‌های سرمایه‌پذیر مجموعه، سود تنزیل ۱۸ درصد، بازده داخلی ۲۰ درصد و دوره بازگشت سرمایه ۳ سال و ۱۱ ماه برای سهام‌داران پیش‌بینی می‌شود.

پس از آن، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان حسابرسی در تایید افزایش سرمایه قرائت شد و در مجمع فوق‌العاده، گزارش موافقت بورس قرائت و سپس با افزایش سرمایه مجمع موافقت شد. بر این اساس سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از ۲ هزار میلیارد تومان  به ۳۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

کد خبر 414757

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • «تاصیکو» سهام وثیقه گذاشت

    «تاصیکو» سهام وثیقه گذاشت

    شرکت سرمایه گذاری صدر تامین از توثیق یا مسدود کردن سهام ناشر متعلق به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =