فکر می‌کنید حباب دارد، بفروشید!

کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد: اگر تصور می‌کنید حبابی در ارزش یک سهام بورس وجود دارد، بهتر است سهامداران به فروش آن سهم اقدام کنند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس دیروز (سه‌شنبه) برای نخستین بار رشدی نزدیک به ۶۵ هزار واحد را تجربه کرد و از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم گذشت.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه عوامل مختلفی را در تغییر فرهنگ سرمایه‌گذاری بیان کرد و گفت: جاماندگی بازار سرمایه از بازارهای موازی و تغییر سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در کاهش سود بانکی و اوراق بهادار از جمله عواملی است که سیل سرمایه‌های مردمی را به‌سمت بازار سرمایه سوق داده است.

دارابی با ابراز اینکه امروز (چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹) شاهد عرضه اولیه جدیدی در بازار سرمایه خواهیم بود، گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر سرمایه‌گذار جدید پا به عرصه بازار سرمایه گذاشته‌اند.

او با تأکید به اینکه بازار سرمایه باعث توسعه صنعت و اشتغال در کشور می‌شود، گفت: آزادسازی سهام عدالت به‌فرمان مقام معظم رهبری حدود ۵۰ میلیون نفر را به جمع سهامداران بازار سرمایه اضافه کرد.

وی رشد ۶۵ هزار واحدی امروز شاخص بورس را کاهش مالیات بنگاه‌های اقتصاد برای سال ۹۷ تا ۹۹ اعلام کرد و گفت: با ثبات رشد مداوم بازار سرمایه و خطرپذیری بازارهای سکه و طلا هر روز به جمع علاقه‌مندان بازار سرمایه اضافه می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با رد حباب در بازار گفت: در حال حاضر ارزش سهام شرکت‌ها با قیمت‌های واقعی آن اختلاف زیادی ندارد.

محمود گودرزی معاون بورس تهران هم به مقایسه ارزش سهام بورس امسال تهران (دوره ۴ماهه) نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: رشد ۴ برابری و ۴۰۰ درصدی بورس امسال ناشی از استقبال مردم از سوددهی بازار سرمایه است.

گودرزی به سهامداران توصیه کرد: اگر تصور می‌کنید حبابی در ارزش یک سهام بورس وجود دارد، بهتر است سهامداران به فروش آن سهم اقدام کنند.

وی از عرضه دو صندوق دیگر پذیره‌نویسی جدید در عرصه نفت و فولاد خبر داد.

منبع:تسنیم

کد خبر 414395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =