به بورس خوش آمدید

یکی از دغدغه‌های عموم مردم این است که با پس‌انداز خود یک سرمایه‌گذاری مطمئن را شروع کنند ولی اغلب این افراد به دلیل نداشتن تخصص لازم، راهی جز سرمایه‌گذاری در بانک ندارند و همه ما هم می‌دانیم که سرمایه‌گذاری در بانک در کشورهای دارای تورم، موجب کاهش ارزش پول و از دست رفتن اصل سرمایه می‌شود. حال باید به دنبال راهی بود که ضمن حفظ ارزش پول، بازدهی مناسبی را کسب کرد و آن فعالیت در بازار سرمایه می‌باشد؛ بازاری که در آن بتوان با وجود خرید و فروش سهام، در سکه، صندوق طلا، اوراق با بازدهی ثابت و... سرمایه‌گذاری کرد و برای رسیدن به این هدف، من مطالعه این کتاب آموزشی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

کتاب تحلیل بنیادی کاربردی با نام ”به بورس خوش آمدید” مبتنی بر سرفصل‌هایی است که در این بخش در خصوص آن صحبت می‌کنیم. روال این کتاب به گونه‌ای است که در ابتدا هر فردی که قصد ورود به بازار سرمایه و آشنایی با این بازار را دارد، می‌تواند با خواندن این کتاب ضمن مرور مفاهیم اولیه اقتصادی به طور کامل با بازار سرمایه آشنا شود و پس از مطالعه این کتاب خرید و فروش خود در بورس را شروع کند. در واقع این کتاب جامع‌ترین کتاب در حوزه ورود به بازار سرمایه به حساب می‌آید که خواندن آن را به هر فرد علاقمند به بازار سرمایه پیشنهاد می‌کنم.

از طرفی بخش دوم این کتاب هم در خصوص آموزش تحلیل بنیادی کاربردی در بازار سرمایه است که هر سرمایه‌گذاری با خواندن این کتاب قادر به تحلیل یک شرکت به صورت ساده و کاربردی است. استفاده از گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها و برآورد فروش و بهای تمام شده و در نهایت برآورد سود شرکت و ارزش‌گذاری آن با استفاده از انواع مختلف p/e ، این کتاب را به یکی از کتاب‌های مفید و کاربردی در بازار سرمایه ایران تبدیل کرده است. بنابراین رویکرد تحلیل بنیادی در این کتاب به گونه‌ای نسیت که شما چند روز برای تحلیل یک شرکت زمان بگذارید بلکه به سادگی در مدت زمان کمی قادر به برآورد سود یک شرکت خواهید بود که البته باید درصدی نوسان کوچک را برای تغییرات سود شرکت در نظر بگیرید.

بخشی از سرفصل های کتاب "به بورس خوش آمدید"

چگونه سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کنیم

آموزش کامل تابلو خوانی در سایت   TSETMC

بررسی جزییات کامل در صورت‌حساب سود و زیان شرکت

مجامع شرکت‌های بورسی

انواع روش‌های افزایش سرمایه

پیش‌بینی مبلغ فروش سالانه با استفاده از گزارش‌های ماهانه

گزارش‌های میان‌دوره‌ای شرکت‌ها و اثرات آن بر قیمت سهم

به‌دست آوردن سود هر سهم شرکت با استفاده از حاشیه سود خالص و ناخالص

نسبت P/E  و استفاده از آن در ارزش‌گذاری شرکت‌ها

سهام شرکت‌ها را چگونه برای خرید انتخاب کنیم

چرا کتاب "به بورس خوش آمدید "را مطالعه کنیم

به نظرم مهمترین و بارزترین ویژگی این کتاب که آن را از سایر کتاب‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، در مرحله اول نثر ساده و قابل فهم آن و در مرحله بعدی ترتیب و توالی مطالب و به نوعی نحوه آموزش درست آن است؛ مطالعه این کتاب مناسب دو گروه است؛ گروه اول عموم افرادی هستند که برای اولین بار قصد ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام را دارند و گروه دوم، سرمایه‌گذارانی هستند که پس از یادگیری تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، نیاز به یادگیری تحلیل بنیادی دارند. از دیگر ویژگی‌های بارز این کتاب، کاربردی بودن مطالب آن است به گونه‌ای که مسائل و موضوعات این کتاب، حاصل سال‌ها تجربه و تدریس اینجانب در حوزه بازار سرمایه و آزمون و خطای فراوان در انتقال مفاهیم در کلاس‌های آموزشی است.

کد خبر 414338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =