«ثشاهد» شفاف‌سازی کرد

شرکت شاهد با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به این سوالات به شرح ذیل است:

۱.  آیا شرکت برنامه‌ای برای استفاده از سود انباشته جهت تامین مالی پروژه‌ها دارد؟

برنامه شرکت جهت تامین مالی پروژه‌ها عمدتا استفاده از منابع ریالی داخلی و جذب شریک جهت ساخت پروژه‌ها است و هیچگونه برنامه‌ای برای تامین مالی پروژه‌ها از محل سود انباشته ندارد.

۲.  عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه که پیشتر بیان شد و ریاست محترم جمهوری نیز بر این مهم تاکید داشتند، در چه مرحله‌ای قرار دارند؟ لطفا لیست شرکت‌هایی که شرکت قصد دارد آنها را به بازار بورس یا فرابورس عرضه نماید بیان فرمایید؟

چنانچه قبلا نیز اطلاع‌رسانی شده است، مطابق با مصوبه هیئت مدیره شرکت شاهد، برنامه‌ریزی پذیرش تعدادی از شرکت‌های واجد شرایط در مرحله انجام است.

۳.  آخرین تجدید ارزیابی دارایی‌ها در این شرکت چه زمانی بوده است؟ برنامه شرکت جهت به‌روزرسانی ارزش دارایی‌های غیربورسی چیست؟

شرکت شاهد هیچگاه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداشته است و در خصوص به‌روزرسانی ارزش دارایی‌های شرکت‌های تابعه غیربورسی خود نیز همانگونه که در بند بالا توضیح داده شد از طریق پذیرش شرکت‌های واجد شرایط، عملا به‌روزرسانی دارایی‌های آنها صورت خواهد گرفت.

۴.  آیا شرکت هرمز انرژی از زیرمجموعه‌های شرکت برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت کاری دارد؟ برنامه شرکت جهت افزایش سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه چیست؟

شرکت یاد شده برخی طرح‌های درآمدزا در حوزه انرژی را در دست بررسی دارد که در صورت نهایی و اجرایی شدن از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد. شرکت یاد شده فاقد شرکت زیرمجموعه فعال است.

۵.  در خصوص آخرین اقدامات انجام شده درمورد زمین فاز ۷ صدف کیش که پیشتر فراخوان مشارکت در ساخت انجام شده توضیح فرمایید و متراژ و نوع کاربری ساخت (مسکونی-تجاری-اداری) به چه صورت خواهد بود؟ 

این موضوع مربوط به شرکت تابعه، شرکت فرآوری و توسعه ابنیه شاهد است و قرارداد مشارکت با شریک در حال انعقاد است که در سنوات آتی منجر به درآمدزایی در شرکت فوق خواهد شد.

۶. برآورد هزینه‌های تامین مالی پروژه‌ نمین اردبیل چه میزان است و از چه محلی تامین خواهد شد؟ تملیک اراضی، صدور مجوز بهره‌برداری، اخذ پروانه بهره‌برداری در چه مرحله‌ای است؟ لطفا آخرین وضعیت از کارهای انجام شده پروژه نمین را تشریح فرمایید.

تامین مالی فاز نخست پروژه نمین بر اساس طرح افزایش سرمایه شرکت شاهد توسط شرکت شاهد عملیاتی خواهد شد. تاکنون علاوه بر فنس کشی اراضی نمین، جاده‌های دسترسی و زیرساخت‌های پروژه از جمله راه‌های داخلی، ساختمان‌های اداری، گمرک در مرحله ساخت است. در این مرحله بر اساس توافقات حاصله تملک ۴۵۰ هکتار به صورت قطعی صورت گرفته که در چارچوب قوانین و ضوابط مناطق ویژه با کاربری صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد که این امر می‌تواند در سنوات آتی موجب درآمدزایی در شرکت شاهد گردد.

۷. مزایده املاک زیرمجموعه به ویژه پادا به کجا رسید؟

نتایج مزایده یکی از املاک شرکت پادا در مرحله نهایی است که پس از تصویب هیئت مدیره از طریق شرکت عمران و توسعه شاهد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۸. آخرین وضعیت پروژه شمش ریزان را تشریح فرمایید؟

پروژه شمش ریزان در مرحله تست نهایی است.

  ۹. آیا شرکت برنامه‌ای جهت واریز سود سهام از طریق سامانه سجام دارد؟

موضوع واریز سود سهامداران از طریق سامانه سجام در دست بررسی است.

۱۰. لطفا آخرین وضعیت از اقدامات انجام شده اراضی بهدشت چمستان، شهرک ناز را تشریح فرمایید.

طرح اولیه فرآوری بخشی از اراضی چمستان در دست مطالعه است. واگذاری بخش اول اراضی شهرک ناز به میزان وجه واریزی خریدار در مرحله انتقال اسناد مالکیت است و فروش مابقی آن در زمان مناسب و بر اساس ارزش روز در دستور کار قرار دارد.

۱۱. NAV سهم چه میزان برآورد می‌شود؟

بخش قابل توجهی از دارایی‌های شرکت مربوط به پرتفوی سرمایه‌گذاری در بورس است که اطلاعات و ارزش آن هر ماه در سامانه کدال منتشر می‌شود. همچنین با توجه به نوسانات اخیر در بازار املاک، تعیین دقیق خالص ارزش دارایی‌های شرکت در این بخش نیاز به بررسی مجدد دارد.

این پاسخ‌ها را محمد بیگ محمدلو، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت شاهد در سامانه کدال منتشر کرده است.

کد خبر 414259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =