۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
پراید به خط پایان رسید

ظاهرا مسئولان سایپا به توقف تولید خودرو غیراستاندارد پراید رضایت داده اند. قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: پرونده پراید تا پایان تیر ماه بسته می شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از جهان نیوز، مجید باقری با بیان اینکه التهاب کنونی بازار خودرو محصول تقاضای کاذب است، اعلام کرد: سایپا امروز با دو چالش جدی در برنامه ریزی مواجه شده که تعهدات معوق از جمله این چالش ها است.
وی اظهار کرد: براساس طرح اتوخدمت سایپا، ۱۲۰ هزار متقاضی خودرو ایجاد شد که البته این طرح در مقطع زمانی خاص با هدف رفع مشکل مالی سایپا اجرایی شد اما با تغییر قیمت ها دارندگان این قراردادها به دنبال کسب سود بیشتر بوده و برای دریافت خودرو تأکید داشتند که این امر در کنار تحریم ها و سایر تعهدات، فشاری را به شرکت وارد کرد که با ساماندهی انجام شده ۹۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت خودروی خود شدند.

وی افزود: ۴۹ هزار تعهد معوق با تکیه بر مدل جایگزین و تبدیل آنها انجام و ۵۰ هزار خودرو نیز به ۱۵۰ هزار تعهد جدید تبدیل شد که در کنار ۱۲۰ هزار تعهد اتوخدمت فشار زیادی به سایپا تحمیل کرد که در نهایت ساماندهی شد.

باقری تصریح کرد: در همین حال ۶۰ درصد تعهدات از جنس تعهدات رنو و برلیانس تعیین تکلیف شدند و تعداد زیادی موفق به تحویل خودروهای خود شدند که در کنار این موارد جراحی بزرگ، توقف تولید پراید، تحریم و ساماندهی تعهدات باعث شد تا مدتی از ایفای تعهدات منحرف شده و با پدیده تعهدات معوق روبه رو باشیم.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان این که این چالش ها امروز پشت سر گذاشته شده است، گفت: با فرض تکمیل خودروهای ناقص جمع تعهدات معوق کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خواهد بود که تا پایان شهریورماه از ۲۰ محصول تنها دو محصول تعهد معوق خواهد داشت. بر این اساس نظام برنامه ریزی سایپا به گونه ای برنامه ریزی شده که هر زمان تعهد پیش فروشی وجود داشته باشد، خودرو در موعد مقرر تحویل داده شده و از این پس هیچ گاه خودرو معوقی نخواهیم داشت.

باقری با تأکید بر این که پراید قادر به پاس کردن استاندارد تولید نیست و باید متوقف شود، تصریح کرد: از اول سال تاکنون ۳۰ هزار دستگاه پراید ۱۳۱ با قیمت ۳۸ میلیون تومان عرضه کردیم و ۲۰ هزار دستگاه دیگر نیز با قیمت ۳۸ میلیون تومان به تولید خواهد رسید و پس از آن پرونده پراید بسته شده و تمرکز بر تنوع محصول خواهد بود.
 

کد خبر 414239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =