«شبهرن» شفاف‌سازی کرد

شرکت نفت بهران با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به این سوالات به شرح ذیل است:

۱. با عنایت به سیاست ابلاغی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شرکت‌های زیرمجموعه مبنی بر بررسی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌ناپذیر، لطفاً توضیح دهید که شرکت نفت‌ بهران در این خصوص چه برنامه‌ای دارد؟

با توجه به نامه ۱۳۱۹۰-۹۹ مورخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ و با عنایت به سیاست‌های کلان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شرکت انرژی گستر سینا (سهامی خاص) در خصوص پیگیری و انجام افزایش سرمایه در دو مرحله، به شرح ذیل ارائه می‌شود:

الف: افزایش سرمایه ۱۴۰ میلیارد تومانی به میزان ۵۴ درصد از محل سود انباشته

ب: اقدام به دریافت گزارش کارشناسی تجدید ارزشیابی دارایی‌های استهلاک‌ناپذیر (زمین) و تسریع در انجام افزایش سرمایه از این محل. شرکت در این راستا اقدام به ارزیابی غیررسمی زمین‌های موجود نموده و مقدمات کارشناسی رسمی زمین‌های مورد نظر را فراهم کرده است که پس از تصویب توسط هیئت مدیره شرکت، اقدامات لازم در خصوص افزایش سرمایه مذکور و میزان آن صورت خواهد پذیرفت.

۲. آخرین نرخ لوبکات خریداری شده توسط شرکت چه نرخی است؟

با توجه به اینکه لوبکات مورد استفاده شرکت از بورس کالا خریداری می‌شود، قیمت آن در دوره‌های مختلف از طریق پرتال بورس کالا در دسترس است.

۳. در اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۹ ذکر گردیده که افزایش قیمت روغن‌های موتور از طرف انجمن پالایشگاه‌های روغن در دست بررسی است. لطفاً آخرین اخبار در مورد احتمال افزایش نرخ را توضیح دهید.

سازمان مسئول برای اعطای افزایش قیمت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. در کنفرانس قبلی اعلام شده است که با توجه به تغییرات نرخ ارز و نرخ لوبکات، نیاز به درخواست تغییر قیمت، همواره بررسی و در صورت نیاز به سازمان حمایت اعلام می‌شود. آخرین آنالیزهای بهای تمام شده محصولات در همین راستا به سازمان حمایت ارسال شده است اما در حال حاضر در مورد تغییرات احتمالی قیمت محصولات و زمان آن، نمی‌توان اظهارنظر کرد.

۴. آیا احتمال عرضه نیروگاه قم در سال جاری در بازار سرمایه وجود دارد؟

با توجه به سیاست‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص بورسی شدن شرکت‌های نیروگاهی زیرمجموعه، در این راستا شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس مراحل اولیه پذیرش در بورس اوراق بهادار را انجام داده و شرکت مذکور اقدام به تغییر شخصیت حقوقی از سهامی خاص به سهامی عام در اداره ثبت شرکت‌ها را نموده است. متعاقبا پس از ثبت، اقدامات لازم در خصوص درج و ثبت در بورس صورت خواهد پذیرفت.

این پاسخ‌ها را اسعد عزیزی، مدیرعامل شرکت نفت بهران در سامانه کدال منتشر کرده است.

کد خبر 414232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =