«لوتوس» شفاف‌سازی کرد

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به این سوالات به شرح ذیل است:

۱- ارزش اوراق بدهی با درآمد ثابت منتشر شده در کل بازار و ارزش اوراق بدهی منتشر شده توسط این شرکت از ابتدای سال ۹۹ چقدر بوده است؟ این ارقام با مدت زمان مشابه سال قبل مقایسه شود.

با توجه به اینکه شروع سال مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ابتدای بهمن ماه هر سال است، سهم این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون معادل ۳۷.۰۰۰ میلیارد از کل مبلغ ۲۲۹.۸۰۰ میلیارد ریال، اوراق بدهی منتشر شده بوده است. لازم به توضیح است این سهم در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۶.۵۰۰ میلیارد ریال از کل مبلغ ۸۳.۷۳۳ میلیارد ریال بوده است.

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ شمسی، در ۱۴.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر شده مشارکت نداشته است. در مدت مشابه سال ۱۳۹۸، مبلغ ۴.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه توسط این شرکت منتشر شده که معادل ۶۵ درصد حجم اوراق منتشر شده (۶.۱۳۳ میلیارد ریال) از کل بازار بوده است.

۲ ارزش اوراق سرمایه‌ای منتشر شده در کل بازار و ارزش اوراق سرمایه‌ای منتشر شده توسط این شرکت از ابتدای سال ۹۹ چقدر بوده است؟

بر اساس مجوزهای دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش اسمی اوراق بهادار سرمایه‌ای در دو ماهه اول سال شمسی ۱۳۹۹ معادل ۱۵۳.۱۷۶ میلیارد ریال بوده که شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در آن مشارکت نداشته است.

گفتنی است، از ابتدای سال مالی ۱۳۹۹ این شرکت مشاور عرضه در افزایش سرمایه شرکت‌ها به مبلغ ۲۸۶.۸۵۶.۰۶۸ میلیون ریال پذیرفته است.

۳ – در حال حاضر حجم اوراق تامین مالی تحت بازارگردانی این شرکت چقدر است؟ در صورت امکان به تفکیک محل تامین این اوراق اعلام فرمایید.

در حال حاضر مجموع ارزش اسمی اوراق تامین مالی تحت بازارگردانی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان معادل ۴۴.۵۰۰ میلیارد ریال است که از این میزان مبلغ ۶.۰۰۰ میلیارد ریال آن اوراق منتشر شده توسط دولت و مابقی آن را اوراق شرکتی تشکیل می‌دهد.

۴ – پیش‌بینی این شرکت از درآمدهای تعهد پذیره‌نویسی، بازگردانی این شرکت چقدر است؟

مطابق اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال مورخ ۲۷ اردیبهشت ۹۹، با موضوع گزارش تفسیری مدیریت برای دوره مالی سه ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۹۹، پیش‌بینی درآمدهای حاصل از فعالیت تعهد پذیره‌نویسی، بازارگردانی و سرمایه‌گذاری برای سال مالی منتهی به ۳۰ دی ۹۹ به شرح جدول ذیل است:

                      شرح

         مبلغ (میلیون ریال)

 درآمد حاصل از تعهد پذیره‌نویسی

                        ۷۸۳.۵۹۲

 درآمد حاصل از بازگردانی

                      ۱.۷۸۱.۳۱۱

۵ – آیا این شرکت برنامه‌ای جهت افزایش تعداد استارت‌آپ‌های صندوق جسورانه در سال جاری دارد؟

صندوق جسورانه رویش طی بیش از ۳ سال فعالیت خود در ۹ استارت‌آپ و کسب و کار نوپا سرمایه‌گذاری کرده و از یک استارت‌آپ نیز با فروش سهام خود خارج شده است. سبد صندوق جسورانه در دو حوزه سلامت (به ویژه فناوری‌های زیستی) و فناوری اطلاعات طبق امیدنامه تقسیم‌بندی شده است. تیم صندوق به صورت روزانه در حال پایش کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها بوده و به بررسی درخواست‌های جذب سرمایه‌گذاری صندوق جهت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازد. بدین منظور طبق استراتژی جذب سرمایه از صندوق اولویت در تکمیل تعهدات سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های حوزه سلامت جهت تجاری‌سازی این محصولات و در صورت وجود منابع و شناسایی فرصت مناسب، سرمایه‌گذاری در یک الی دو استارت‌آپ جدید طی سال جاری خواهد بود.

۶ با توجه به پیشرو بودن این شرکت در تاسیس و فعالیت انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آیا برنامه‌ای برای ایجاد صندوق مشارکت جمعی (crowd funding) در نظر گرفته شده است؟

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اقدام به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی ظرفیت تامین مالی جمعی کرده و تغییرات لازم در اساسنامه شرکت تامین سرمایه اعمال شده است و پذیرش سمت "نهاد مالی" در فرآیند تامین مالی جمعی در حال حاضر امکان‌پذیر است و اقدامات برای اخذ تاییدیه‌های لازم جهت پذیرش سمت "عاملیت تامین مالی جمعی" در حال انجام است.

۷ – لیست معافیت‌های مالیاتی شرکت از منابع درآمدهای عملیاتی را ذکر بفرمایید.

درآمدهای عملیاتی معاف از مالیات، درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است.

این پاسخ‌ها را علی تیموری شندی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در سامانه کدال منتشر کرده است.

کد خبر 414228

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =