دولت یکی از مشتریان بزرگ بازار سرمایه است

رئیس سازمن بورس در نشست خبری امروز که در سالن همایش شرکت بورس اوراق بهادار در حال برگزاری است، نقدینگی موجود در بازار را فرصتی مناسب دانست و گفت: ورود نقدینگی در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و از ابتدای امسال رقم نقدینگی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش صدای بورس، حسن قالیباف اصل ادامه داد: این نقدینگی، بازار سرمایه را در شرایط رونق قرار داده است. سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها بهتر است از این فرصت تامین مالی استفاده کنند. دولت هم یکی از مشتریان بزرگ بازار سرمایه است.

وی با تاکید بر شفافیت در بازار سرمایه گفت: یکی از نکاتی که به آن اعتقاد دارم، بحث پاسخگویی و شفاف بودن است. بحث اجتناب از موازی‌کاری در بازار سرمایه و از بین بردن موازی‌کاری‌ها و استفاده از پتانسیل بقیه سازمان‌هاست. سازمان بورس باید به عنوان نهاد نظارتی باشد. ما کار اجرایی را از دوش خود برداشته‌ایم و به دنبال ایجاد مرز شفافیت بین نظارت و اجرا هستیم.

رئیس سازمان بورس بحث منابع انسانی را مهم دانست و افزود : همچنان در جهت ارتقاء نیروی انسانی تلاش می‌کنیم. نیروی انسانی بزرگترین سرمایه بازار سرمایه است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قالیباف اصل همچنان تاکید کرد: با اینکه روند ورود نقدینگی نسبت به گذشته بهتر شده، اما نباید قانع بود.

وی همچنین گفت: در ۱۰ سال گذشته حداقل ۳ ماموریت مهم به بازار سرمایه سپرده شده است؛ واگذاری در راستای اصل ۴۴ که عمده آن از طریق بازار سرمایه انجام شده و فضای بازار تغییر کرده است، اندازه و عمق بازار بیشتر شده به شکلی که بعد از اجرای اصل ۴۴، بازار سرمایه با قبل قابل قیاس نیست. قابل معامله شدن و آزادسازی سهام عدالت پس از ۱۵ سال مایه افتخار و مباهات بازار سرمایه است، افراد در تمام این سال‌ها حتی نمی‌توانستند دارایی خود را مشاهده کنند. از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت ۱۸ میلیون نفر  روش مستقیم را انتخاب و ۷۰۰ هزار نفر ۳۰ درصد از سهام خود را واگذار کرده‌اند.

 و سرانجام، تامین مالی است و اراده نظام در این جهت است که عمده تامین مالی از بازار سرمایه انجام شود.

قالیباف اصل تاکید کرد: این انتظار از بازار سرمایه می‌رود که در تامین مالی تولید و بنگاه‌های اقتصادی نقش پررنگی داشته باشد.

کد خبر 414196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =