حوزه رسانه بازوی کمکی برای توسعه بازار سرمایه است

نشست خبری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سالن همایش بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

به گزارش صدای بورس، دکتر حسن قالیباف اصل در این نشست گفت: حوزه رسانه بازوی کمکی برای توسعه بازار سرمایه است و امیدوارم ارتباط موثر در سازمان بورس هم وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از نکات مهم پاسخگویی است که در ارتباط با رسانه‌ها تبلور دارد. سازمان بورس باید پاسخگوی ذینفعان بازار باشد تا واژه شفافیت معنای درستی پیدا کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: یکی از نکات مهم، پرهیز از موازی‌کاری در بازار است. بنابراین در تلاش برای حذف این مهم در بازار هستیم تا از پتانسیل نهادها در جای درست استفاده کنیم.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه وظیفه سازمان نظارت است، افزود: تاکید دارم که کارهای اجرایی را به ارکان واگذار کنیم. در این زمینه جلساتی برگزار و مواردی نهایی شد که خروج سازمان از هیئت پذیرش و واگذاری کامل به بورس و فرابورس از این دست است.

وی همچنین بیان کرد: اصرار به وجود مرز مشخص و شفاف بین نظارت و اجرا باید وجود داشته باشد و بنده بسیار بر آن تاکید دارم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرمایه بازار، سرمایه نیروی انسانی است که اهمیت ویژه‌ای برای این مهم قائل هستیم. یکی از موضوعات مهم در بازار، مبحث نقدشوندگی است که بسیار مناسب است اما در تلاش برای توسعه و کمک به نهادهایی هستیم که در این زمینه ما را همراهی کنند.

وی انجام تعهدات شرکت‌ها در خصوص سهام شناور آزاد، وارد کردن بندی مشخص در شرکت‌ها مبنی بر واگذاری سهام ممتاز شرکت‌ها و پیش‌بینی صندوق توسعه تامین مالی را سه موضوع مهمی عنوان کرد که درباره آن جلساتی برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

رئیس سازمان بورس، آریا ساسول را اولین شرکت با وجود سهام ممتاز معرفی کرد که عرضه اولیه شد.

قالیباف اصل افزایش ظرفیت تامین مالی را یکی از مهمترین رسالت‌ها و فلسفه وجودی بازار سرمایه دانست و اعلام کرد: در سازمان با جدیت به دنبال آن هستیم. همچنین انتشار اوراق بدون ضامن یکی از آخرین مصوبات هیئت مدیره سازمان بورس است که انجام شد.

وی ارتقای نظام سلامت بازار را یکی از موضوعات مهم و برنامه‌های پیش‌روی سازمان معرفی کرد.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه ارتقای سواد مالی در کشور در کلیت بازار سرمایه با توجه به حضور مردم ضروری است و ما با تمام توان در پی آن هستیم، گفت: کنترل و پایش ریسک در کنار توسعه بازار بسیار با اهمیت است که ضمن تدوین قانون جدید برای تسهیل فرآیندها، مدنظر داریم. لایحه قانون ارتقای نظام مالی در اختیار کانون نهادهای سرمایه‌گذاری قرار داده شده تا در این زمینه با تجمیع نظرات در پروسه قانونی شدن قرار گیرد.

وی همچنین ایجاد زیرساخت‌های فنی مناسب را جزو ضرورت‌های امروز دانست و گفت: برنامه‌های متنوعی برای آن داریم.

قالیباف اصل همچنین تاکید کرد: در ده سال گذشته سه ماموریت مهم بحث واگذاری‌ها در راستای اصل ۴۴، آزادسازی سهام عدالت بعد از ۱۵ سال و تامین مالی از طریق بازار سرمایه به بازار سپرده شده است.

کد خبر 414193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =