خبرهای خوب پترول برای سهامداران

شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در سال «جهش تولید» ۴ طرح جدید در برنامه دارد که به گفته مدیرعامل پترول، تاثیر فراوانی بر سودآوری شرکت خواهند داشت. درباره وضع کنونی پترول و برنامه‌های آتی این شرکت، صدای بورس با مهندس رسول اشرف‌زاده مصاحبه‌ای داشت که در ادامه می‌خوانید.

۴ طرح جدید پترول چه تاثیری بر درآمدزایی این شرکت خواهند داشت؟

این پروژه‌ها، پروژه‌های بسیار ارزش‌آفرینی برای پترول و سهامداران هستند و اکثرا محصولاتی هستند که در کشور وجود ندارند و جدای از نگاه اقتصادی، نگاه ملی هم روی این پروژه‌ها حاکم است و پروژه‌های زودبازدهی هستند.

این پروژه‌ها چه تاثیری بر ارزش سهام پترول خواهند داشت؟

نگاه ما در بورس کوتاه‌مدت نبوده و بلندمدت است و در بلندمدت تاثیر خوبی بر ارزش سهام پترول خواهد داشت. به لحاظ اینکه محصولی در کشور تولید می‌شود که لیدر یک محصول خاص است و سودآوری ۲۰ تا ۲۵ درصدی دارد و فاصله زمانی احداث این پروژه دو سال است، قطعا طی دو سال سهامداران می‌توانند به هدف خود برسند.

آیا پترول برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟

شرکت افزایش سرمایه از مبلغ ۲ هزار میلیارد به ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال را که مصوب شده، اخذ کرده است و بورس با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یا همان ۲۵ درصد آن موافقت کرد. قطعا بعد از انجام آن برای افزایش سرمایه بعدی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

روند سوددهی شرکت را در مقایسه با سال گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

خبرهای خوبی امسال برای سهامداران خواهیم داشت و سود شرکت نسبت به سال قبل بهتر شده است.

نقش پترول در افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اگر امسال سه طرح لردگان، ایلام و سولفات پتاسیم افتتاح شود، از بعد حجمی حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور اضافه می‌شود و از بعد ارزشی هم محصولاتی هستند که می‌توانند برای کشور ارزآوری داشته باشند.

واحدهای شیرین‌سازی پتروشیمی ایلام چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟

واحد شیرین‌سازی با ۷۰۰ هزار تن ظرفیت سال پیش راه‌اندازی شد ولی برنامه افتتاحی که با ریاست جمهوری داشتیم، با وجود شرایط اقتصادی و سیاسی که به وجود آمد، کنسل شد و قرار بر این شد که هر دو فاز مرداد ماه سال جاری افتتاح شود.

کد خبر 413800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =